ברקע גל הטרור: שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים, עמר בר לב, נשאו הערב (רביעי) הצהרה לתקשורת, כיממה לאחר הפיגוע הרצחני בבני ברק, ובהמשך לאלו בחדרה ובבאר שבע.

את ההצהרה פתח השר בר לב, שהודיע על שורת צעדים במטרה לחזק את המשטרה ובכך גם את הביטחון בערים. הוחלט על גיוס של כ-300 לוחמי מג"ב בסדיר לשירות בקבע, גיוס מיידי של מתנדבים, פתיחת שורות המשמר האזרחי והרחבתו בכל עיר. בנוסף, הוא קרא לאזרחים המעוניינים בכך - להתנדב והוסיף כי בסיוע צה"ל, מאות לוחמים ישולבו ביחידות המשטרה הקיימות. 

פיגוע בבני ברק: מסע רצחני של המחבל. צילום: על פי סעיף 27 א'

בהמשך, התייחס לקריאות המתלהמות ואמר: "רוצה להזכיר לכל אותם מסיתים, ששניים מתוך שלושת הנופלים שנפלו, לא היו בני הדת היהודית, והם הקריבו את חייהם למען ביטחון ישראל".

אחריו, שר הביטחון הזהיר: "מדינת ישראל נמאצת תחת מתקפת טרור רצחנית, כמו בעבר, מחוללי הטרור ימצאו מולם גורמי ביטחון נחושים ומקצוענים ואזרחים חסונים". 

לדבריו, המדינה נוקטת בצעדים הגנתיים והתקפיים כדי למנוע את הגל, כאשר צה"ל בהובלת הרמטכ"ל וגורמי הביטחון, מרכזים מאמצים מודיעיניים. כמו כן, הוא הודיע על היערכות לסיוע למשטרת ישראל על ידי צה"ל. "אם יהיה צורך, נגייס באופן מיידי אלפי חייילי מילואים שיפעלו בכל מקום בו נדרשת פעילות מבצאית", כך הוסיף. 

"המחבלים מבקשים מחיר דמים, הם מבקשים לזרוע פחד וכאוס, ופילוג בתוכנו. במבחן החוסן הזה - החברה הישראלית תנצח", הדגיש גנץ. כמו כן, הוא קרא לאזרחי ישראל להמשיך בשגרת החיים תוך הקפדה על עירנות והישמעות לכוחות הביטחון. 

כשנשאל האם הממשלה נטלה סיכון בסוגיית הטיפול בשב"חים, השיב: "אנחנו מעתיקים את האתגרים מגזרה לגזרה, ראינו לאחרונה את סגירת גבול הדרום בהמשך לגבול מצרים, נחזור ונחזק את פעילות הביטחון בתפר".

עמר בר לב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
עמר בר לב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

כמו כן, בהמשך להמלצת שירות הביטחון הכללי, חתם שר הביטחון על צווי מעצר מנהלי לשני תושבים ישראלים ממזרח ירושלים פעילי חמאס, שלגביהם התקבל מידע על פעילות אלימה שבכוונתם לקדם ומסוכנותם לביטחון המדינה.