בעקבות ריבוי הפיגועים בעת האחרונה, סיכמו שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים עמר בר־לב כי חיילי צה"ל עתידים לסייע לכוחות המשטרה בגיוס מילואים של אלפי חיילים משוחררים ששירתו במשמר הגבול. יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ רם בן ברק, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לאירועים האחרונים: "אנו עושים כל מה שאנו יודעים ומשתדלים ללמוד כל הזמן. זה אירוע קשה מאוד, הנשקים מאוד זמינים וזה משהו שצריך לטפל בו."



"יש פה אנשים שמקבלים השראה ברשת, קמים ועושים פיגוע בלי תשתית - קשה מאוד לעצור את זה. אנו נמצאים במצב דומה שהיה לפני שלוש שנים, אבל כלי הנשק הפכו היום מסכין לאקדח וזה הרבה יותר אלים ורצחניים. יש מה להפיק לקחים ממה שקרה, נצטרך לעשות שינויים, אבל אני משוכנע שנצליח גם הפעם. אני מאוד לא מרוצה מהתנהגותם של חבריי לאופוזיציה, כאשר צועקים שאנו מאבדים שליטה. זה לא הזמן לחשוב על צרכים פוליטיים", הוסיף

צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו חשודים בסיוע או מעורבות בפיגוע בבני ברק. צילום: דובר צה"ל

עוד אמר בן ברק כי "כשאנחנו נמצאים עם 20% אוכלוסייה מוסלמית ו־99% הם אזרחים ישרים שתומכים במדינה ורוצים להשתלב בחברה הישראלית, אנו צריכים לחבק אותם ולשפר להם את איכות החיים, אבל לא את אותם הקיצוניים שמסיתים במסגדים. אנו נמצאים במצב שאם לא נעשה פעולות ממשיות שיבואו לידי ביטוי בשטח, לא נצליח להילחם בתופעה הזאת בצורה נחרצת. אני בטוח שיהיה לזה גיבוי גם מהחברה הערבית שחייה איתנו, כי בסוף זה פוגע בכולם".  

בסיום, כאשר נשאל על האפשרות להקמת ממשלת אחדות, סיפק חבר הכנסת בן ברק הצהרה מפתיעה: "אני תמיד אשמח שחברי הליכוד יצטרפו לממשלה. הם מוזמנים, אין לנו שום בעיה. גם נתניהו יכול להצטרף אם הוא רוצה, אבל הוא לא יהיה ראש הממשלה - אני לא יהיה תחתיו יותר, זה יקרה שוב, אני לא רוצה לחזור לזה. חלק ממה שאנו חווים היום, זה פרי העבודה של נתניהו ב־10 השנים האחרונות". 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm