יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM, ברקע עלייתו בשעות הבוקר להר הבית, באישור המשטרה. 

בפתחו של הראיון, הוחלפו האשמות בין הצדדים, כאשר משעל העיר לו – "אנחנו שותפים לפרובוקציה שלך". בן גביר השיב: "אתה אכן שותף לפרובוקציה. תראיין רק את אחמד טיבי, את איימן עודה. לאיתמר בן גביר לא צריך לפתוח מיקרופון, מה קרה? רק מי ששונא את ישראל, תפתח לו מיקרופון".

איתמר בן גביר עולה להר הבית. צילום: מנהלת הר הבית

צמד המראיינים שאל אותו האם לא צריך היה להפעיל שיקול דעת נוסף לאור המתיחות באיזור. על כך השיב: "נחתתם מהירח? הפיגוע בחדרה היה בגלל שעליתי להר הבית? הפיגוע בבאר שבע היה בגלל שעליתי להר הבית? הם מפגעים בנו ורוצחים בנו כל הזמן". 

חבר הכנסת הבהיר: "כשנכנעים לטרור, הטרור רודף אחריך. איים עליי הלילה דובר חמאס ואמר 'בן גביר לא יעלה ואנחנו נעשה לו ככה וככה'. אני לא מבין מה זה דובר חמאס. למה הוא בכלל קיים? למה הוא חי? למה לא מסכלים אותו בסיכול ממוקד? אתם מבינים שמדובר במישהו שרוצה לא רק לרצוח אותי, אלא רוצה גם לרצוח אתכם".

פלג מצדו אמר: "אתה זרקת גפרור ומחכה לראות אם הוא יתפוס". על כך השיב לו בן גביר בהלצה, "אולי גם הטבח בתרפ"ט ושטבחו בנו לאורך כל שנות קיומינו, זה גם בגללי?".

"לפני חודש וחצי ב'שמעון הצדיק', אתם גם אמרתם, 'הוא יחמם', 'הוא יפגע'. אני הגעתי לשם אחרי שכמעט שרפו תינוקת בחיים שהציקו ליהודים. אתם יודעים מה קרה כשאני באתי? גם אז החמאס איים. אני אמרתי, 'אני לא ממצמץ', 'לא מתקפל'. ותראה איזה פלא - חודש וחצי, 'שמעון הצדיק' זה המקום הכי שקט במדינת ישראל. מה זה אומר?", הוסיף בן גביר. 

הוא שיבח את עבודת המשטרה על כך שליוו אותו במהלך ביקור הקצר, אך גינה את הסיכום בין הממשלה לממשלת ירדן, להפחית עלייה של יהודים ברמאדן. "אסור להתקפל לטרור ולאיומים, מי שנכנע בהר הבית – יכנע גם בתל אביב", סיכם. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm.