השר לשעבר וחבר האופוזיציה בהווה ישראל כ"ץ שוחח הבוקר (שני) עם יריב אופנהיימר וינון מגל ב-103FM על מנת להתייחס לסערת "הזמנות הטייק אווי", של ראש הממשלה נפתלי בנט, אשר חשף אתמול, בתגובה לתחקיר של העיתונאית איילה חסון, את הסכומים ששילמה המדינה על הוצאות משפחתו מאז נכנס לתפקיד. ח"כ כ"ץ לא חסך ביקורת מרה"מ וטען: "בושה וחרפה שבזה הוא עוסק. אם אשתו לא רוצה לעבור לבלפור, שיעבור לבד".

"קודם כל, מה אתה גורר את בנימין נתניהו לסיפור? מה אתה גורר את המשפחה שלו?", פתח חבר הכנסת את דבריו, כשהוא מפנה ישירות להשוואה שעשה רה"מ בינו לבין קודמו בתפקיד, על מנת להראות שהסכומים נמוכים יותר כאשר מדובר במשפחתו. 

הוצאות ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: לשכת ראש הממשלה)
הוצאות ראש הממשלה נפתלי בנט (צילום: לשכת ראש הממשלה)

לטענת השר לשעבר, הביקורת המרכזית על בנט היא שלא עבר למעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים: "תאר לעצמך שבאנגליה או בצרפת או בארה"ב, הנשיא או רה"מ לא היה עובר למקום משכנו". על כך השיב אופנהיימר כי מדובר בדרישת שב"כ, ולא ברצונו בלבד של בנט, וכ"ץ השיב: " השב"כ לא אומר כלום, ואסור גם להכניס אותו לתוך הדבר הנורא הזה".

"אם אשתו של בנט לא רוצה לעבור לירושלים, שיעבור לבד. אם בלפור צריך איזשהו טיפול, שיגור בסוויטה במלון או יגור במקום אחר. איפה הכבוד לירושלים? הרי כל משרד ממשלתי, מאיצים בו, מדרבנים אותו, 'תעבור לירושלים'. ראש הממשלה לא גר בירושלים? כשארה"ב החליטה להעביר את השגרירות שלה לירושלים, אז השגריר העביר את מגוריו לירושלים באופן מאולתר. יש משמעות לסמל הזה, יש משמעות לריבונות, ובנט שצפצף על הריבונות ועל הסמליות, אחרי זה עבר כבר לתרגילים מכוערים של הוצאות וכל הטייק אווי וכל הדברים האלה, הם דברים שהציבור פשוט מקיא מהם. כמה כבר אפשר לבוא ולהיאחז בדבר הזה שהוא לא ביבי? כולם יודעים שהוא לא ביבי, אבל לשלילה", מסר חבר הכנסת. 

עוד קודם לכן, הוא טען כי "בנט הוא פרודיה שהופכת לקוריוז. לא מתייחסים אליו ברצינות. כל אחד רק חושב איך לנצל אותו". 

בתחילת השיחה, כ"ץ ביקר את התנהלות הממשלה במאבקה בפשיעה במגזר הערבי: "התהליך שהכי מדאיג אותי זה הכרסום בביטחון הפנים, בכל מה שקשור לאלימות במגזר הערבי. אדם שגר בת"א ומצביע למפלגה שהיא לא ימנית, צריך להיות מודאג ממה שקורה ביפו, אדם שגר בכפ"ס, צריך להיות מודאג ממה שקורה ביישובים הערביים בסביבה. יש אפס טיפול בכל הממד של תשתית הטרור האסלאמיסטית והלאומנית שנבנית שם".

בנוסף, כ"ץ, חבר כנסת הפעיל מאוד ברשת הטוויטר, נשאל על ציוציו המסתוריים, בהם הוא מכנה אדם, שזהותו אינה ברורה, כרכיכה. כשנשאל למי התכוון, השיב חה"כ: " מה שיפה בציוץ זה שאני לא צריך לתת את הפרשנות. יש כאלה שמתנדבים לקחת על עצמם את התואר רכיכה. אגב, מבחינת הטבע, הכול מדויק. גם מי שזה נכתב עליו אימץ באופן חלקי את חלק מההגדרות לשמו המשפחתי ברשת".

"יש כ-200 אלף איש שנחשפו לציוץ, הם יודעים במי מדובר. יש כאן תופעה נלוזה של לתקוף כל דבר, את הייטק, את הספורט, יש כל כך הרבה דברים לתת לתקוף, אז הנה – תתקפו את בנט על כל הדברים. יש כאן תופעה שבמקום להוקיע באופן חד משמעי, מתחילה חלוקה פוליטית. השמאל הקיצוני התחיל לתקוף את מי שתוקף את גרוניך, התחיל להגן עליו. למה לא להוקיע?".

סייע בהכנת בכתבה: אמיתי דואק, fm103