שרת הפנים איילת שקד שוחחה היום (ראשון) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד בתכניתם ב-103FM והתייחסה לפיגוע הירי הקשה בעיר אריאל, שגבה את חייו של ויאצ'סלב גולב ביום שישי בערב. בנוסף, הם שוחחו על הביקורת שמקבלת הממשלה מהמשפחות השכולות, כאשר על כך שקד אמרה כי "קודם כל, המשפחות האלו קדושות וכל ביקורת צריכה להישמע ולהתקבל באהבה. מותר להן להגיד את תחושתן ואת מה שהן רוצות".

כאמור, בפתח השיחה שרת הפנים דיברה על תפיסת המחבלים שביצעו את הירי לעמדת הביטחון באריאל ועל השלכות הפיגוע: "זה פיגוע קשה מאוד ואני שולחת תנחומים למשפחתו של ולדי ולחברתו. זה סיפור מרגש מאוד, קורע לב, הימ"מ עשה עבוד היוצאת מן הכלל, אני מאוד שמחה שראש הממשלה בחר ביחידה הזו כיחידה של הלוחמה בטרור, זו יחידה של אנשים משכמם ומעלה, מקצוענים. כל מחבל צריך לדעת שכוחות הביטחון ישימו את ידיהם עליו".

שקד תקפה את ארגון חמאס והעומד בראשו יחיא סינוואר וטענה כי "החמאס זה ארגון טרור שרוצה להשמיד את מדינת ישראל, זה לא השתנה. סינוואר ישב בכלא הישראלי הרבה זמן ושוחרר על ידי בנימין נתניהו בעסקת שליט והיום הוא המנהיג של הפלסטינים בעזה ודעותיו סביר להניח לא השתנו, גם מאז מה שהוא עשה באותן תקופות. זה ארגון טרור שרוצה להשמיד את מדינת ישראל, זו האידיאולוגיה שלו, אנחנו מבינים את זה ועם זה אנחנו צריכים להתמודד. לא מעניין אותי מה הוא אומר על הממשלה, מבחינתנו הוא אויב".

יחיא סינוואר ב''כנס ההתנגדות הלאומית'' שנערך בעזה (צילום: מג'די פתחי/TPS)
יחיא סינוואר ב''כנס ההתנגדות הלאומית'' שנערך בעזה (צילום: מג'די פתחי/TPS)

השרה המשיכה ותקפה את סינוואר: "אנחנו יודעים מיהו, מהו הארגון שבראשו הוא עומד ואתה רואה שממשלת ישראל מגיבה באופן מאוד תקיף כלפי כל התגרות. כשהם עושים משהו הכי קטן פוגעים במטרות איכותיות ועובדה שבשנה האחרונה יש באופן יחסי שקט, אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק בנוגע להתעצמות שלהם".

בנוסף, היא התייחסה לרפורמה בקרב עסקים קטנים שיצאה לפועל מוקדם יותר היום. "כשנכנסתי למשרד הפנים הגיע אליי סגן השר אביר קארה ואמר לי 'את בחתימה שלך יכולה להקל על עשרות אלפי עסקים בישראל בצורה משמעותית'. היום עסק, בוא ניקח מאפייה קטנה, הוא צריך גם רישיון יצרן ממשרד הבריאות וגם רישיון עסק מהרשות המקומית. להוציא רישיון עסק עולה עשרות אלפי שקלים וגם לוקח המון זמן. אני בחתימה אחת שלי ביטלתי את הצורך ברישיונות עסק ועשיתי הקלות משמעותיות על 44 אלף עסקים בישראל. זה שליש מהעסקים בישראל. אנחנו חוסכים חצי מיליארד שקלים של הוצאות מיותרות ומעל 3 מיליון ו-800 אלף ימי המתנה שאנחנו חוסכים לעסקים שהיו צריכים להמתין לרישיונות עסק מיותרים", פירטה שקד.

עוד הוסיפה שרת הפנים כי "הליכי התכנון והרישוי בישראל הם ארוכים ומסורבלים, גם על זה אני עובדת. אנחנו צריכים לסיים את הליכי החקיקה בכל הדברים האלו. תהליכי הבנייה הם פשוט יותר איטיים, אתם תראו את השינויים תוך שנה אבל זו בעיה מאוד גדולה. אני בתפקידי גם אחראית על התכנון וגם על העובדים הזרים. אני מנסה עכשיו לפתוח ערוצים למדינות אחרות ולהביא עוד עובדים זרים לתחום הבניין. יש המון בעיות, אבל אנחנו מנסים לטפל בהן".

איילת שקד ואביר קרא מציגים את ההקלות ברישוי העסקים. צילום: לע"מ

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm