הממשלה מתכנסת היום (ראשון) לישיביתה השבועות לקראת פתיחת מושב הקיץ בכנסת שייפתח מחר. הישיבה השבועית מתקיימת על רקע המשבר הפוליטי עם מפלגת רע"מ, שאיימה בכוונתה לפרוש מהקואליציה, ועל רקע גל הטרור הרצחני ששוטף את ערי ישראל בתקופה האחרונה.

בפתח הישיבה, התייחס ראש הממשלה ללכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד ואמר: "אני רוצה להזכיר את נרצחי הפיגוע, בשם שרי הממשלה מבקש למסור תנחומינו למשפחות. אמרנו שנשים יד על המחבלים וכך עשינו. כוחות הביטחון תפסו את הרוצחים שרצחו בגרזנים ובאכזריות בלתי נתפסת ונלכדו עלובים במחצבה. מברך את כוחות הביטחון".

רגע לכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: צילום מסך,שימוש לפי סעיף 27א')
רגע לכידת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: צילום מסך,שימוש לפי סעיף 27א')

"תפיסת המחבלים אינה מספיקה כשלעצמה, יש לשנות שלב בתפיסת הטרור. אי אפשר יותר להסית לזרוק גפרור ולברוח. אנו מתכננים שתי פעולות ובראשן הקמת משמר לאומי אזרחי. הנחיתי את המל"ל להגיש הצעה בנושא עד סוף החודש. הצורך הדחוף בחיזוק הביטחון האישי של אזרחי ישראל נולד כבר לפני שנה בשומר החומות. רואים פעם אחר פעם את ה בדל בין האירועים, בהם היה נוכח אזרח אחראי עם נשק בזירה לבין כאלו שלא".

ראש הממשלה הוסיף: "התוכנית תתבסס על מג"ב יחד עם גיוס מתנדבים ומילואים ויופעלו גם בהפרות סדר וגם בשגרה ככל שיתבקש. מהלך נוסף, זה המבצע של המשטרה למיגור תופעת השב"חים שהפכה למכת מדינה. נחמיר את האכיפה לכל המסייע להלין, להסיע ולהעסיק שב"חים. אנו מכנים זאת שלושת הממים - מסיעים, מלינים ומעסיקים".

לאחר מכן, בנט התייחס לדבריו של חבר הכנסת מנסור עבאס, כי "ניהול אל-אקצא נמצא בידי מלך ירדן" ואמר: "אני רוצה להבהיר כאן שאין, ולא יהיה, שום שיקול פוליטי במה שנוגע למלחמה בטרור. וכמובן - כל ההחלטות ביחס להר הבית ולירושלים יתקבלו על ידי ממשלת ישראל, שהיא הריבון בעיר, ללא שום התחשבות בשיקולים זרים. אנחנו ודאי דוחים כל התערבות זרה בהחלטות של ממשלת ישראל. כמובן, מדינת ישראל תמשיך לשמור על יחס מכבד לבני כל הדתות בירושלים, כמו שעשינו ונמשיך לעשות. ירושלים המאוחדת היא בירתה של מדינה אחת בלבד - מדינת ישראל".

נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"זה לא משחק, זה החיים של כולנו והממשלה שלנו חייבת להמשיך לעבוד כדי לטפל במצב הביטחוני, ולא חלילה להפסיד לאויב שירים את ראשו מול ממשלה חלשה ומסוכסכת. לפעמים מצפייה באולפני הטלוויזיה נראה שכל מה שאנחנו עושים זה משחק, אבל אנחנו ממשיכים לעבוד. כל מי שיש לו טיפת אחריות אזרחית צריך לפעול בכל כוחו לשימור הממשלה הטובה הזו ויודע שכל המפלגות נרתמו ויירתמו לשימור הממשלה", סיכם.

הישיבה תעסוק בתכנית לעידוד צמיחה דמוגרפית ופיתוח כלכלי בר קיימא בישובים באזור הנגב המזרחי. כמו כן, חברי הממשלה ידונו גם בהצעה לסדר היום שהגישה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג ותעסוק באיסור רכש ושימוש בכלים חד פעמיים במשרדי הממשלה.

כאמור, הממשלה מתכנסת בצל הפיגוע באריאל, בו נרצח המאבטח ולדי גולב, ובצל הפיגוע באלעד, בו נרצחו שלושה בני אדם. בתוך כך, המועצה אזורית שומרון משביתה הבוקר למשך חצי יום את פעילותה, ונציגיה יפגינו מול ישיבת הממשלה בירושלים. ההפגנה מתרחשת כנגד קיצוץ של כ־2,000 יחידות דיור מהתוכנית המקורית. יחד איתם, יפגינו תושבי מבוא דותן וכפר תפוח, שהתבשרו כי אישורי הבנייה בישובים אלו לא יינתנו בהתכנסות הקרובה של מועצת התכנון העליונה.

הפגנה מול ישיבת הממשלה נגד קיצוץ הבניה ביו''ש (צילום: אגף ביטחון מועצה אזורית שומרון,מועצה אזורית שומרון)
הפגנה מול ישיבת הממשלה נגד קיצוץ הבניה ביו''ש (צילום: אגף ביטחון מועצה אזורית שומרון,מועצה אזורית שומרון)

הסרטון בכתבה זו פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]