עימות בקואליציה: השר יועז הנדל התייחס היום (ראשון) בריאיון לגלי צה"ל להאשמות של ח"כ מנסור עבאס ומפלגתו, על הפרת הסטטוס קוו בהר הבית ואמר: "קשקוש - זו המדינה שהכי טוב לחיות בה, בין אם אתה נוצרי, יהודי או מוסלמי. מדינת ישראל פועלת בצורה מדויקת וראויה, אין לנו ברירה אלא להילחם בטרור".

כזכור, מועצת השורא של התנועה האסלאמית החליטה בחודש שעבר כי מפלגת רע"מ תקפיא את חברותה בכנסת ולא רק בקואלציה, זאת בצל העימותים בהר הבית. במשא ומתן לחזרת רע"מ, בין ח"כ עבאס לשר החוץ, יאיר לפיד, עולים דברים שונים, לאו דווקא קשורים ישירות למצב בהר הבית. עבאס דורש זירוז של דברים שנמצאים בהסכם הקואליציוני כמו החלטת ממשלה על ייצוג הולם והסדרת ישובים. וכמובן, הר הבית, הנושא הרגיש מכול.

אתמול כתב ח"כ עבאס בחשבון הפייסבוק שלו כי "עמדתה של רע"מ בתוך הקואליציה בנוגע למסגד אל-אקצא תתקבל בהתאם לתוצאות הפסגה הבינלאומית בין ירדן וישראל. הדרישות והעמדות בעניין מסגד אל-אקצא יתקבלו ויתנהלו על ידי מלך ירדן, עבדאללה השני, בעל החסות על מסגד אל-אקצא והמקומות הקודשים בירושלים. נדגיש כי פיתרון הקבע הוא סיום היעלמות הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית בגדה ובעזה, ובירתה ירושלים שבלבה נמצא מסגד אל-אקצא".

במקביל לכך, יו"ר הסיעה חבר הכנסת ווליד טאהא אמר ל"מעריב" כי "ההחלטה על הקפאת הפעילות בקואליציה ובכנסת עומדת בעינה עד לקבלת החלטה אחרת. עד אז, איש מאיתנו אינו נוטל חלק בשום פעילות הקשורה לעבודת הקואליציה".

"כל מחבל צריך לדעת שמשפחתו תינזק"

בהמשך, התייחס השר למעצר המחבלים מאלעד ואמר: "כל פעיל טרור צריך לדעת שהוא בן מוות, כל מחבל צריך לדעת שמשפחתו תינזק. עכשיו צריך ללכוד את הסייענים ולגבות מחיר כבד מהמשפחות. אנחנו יודעים להרוס בתי מחבלים, לעצור סייענים, לבצע מעצרים ולאסוף מודיעין - צריך להשתמש בזה".

החיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: דובר צה''ל)
החיפושים אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (צילום: דובר צה''ל)

קצין צה"ל בכיר שוחח עם הכתבים הצבאיים, וסיפר על המצוד הממושך, שנמשך למעלה מ-60 שעות. "זירת הפיגוע באלעד היא אחת הזירות הקשות שראיתי", אמר בראשית השיחה, "החמ"ל המשותף של כוחות הביטחון פעל בנחשונים במהלך ארבעת ימי החיפושים, כאשר 800 לוחמי צה"ל השתתפו בחיפושים". הוא ציין כי החיילים שהשתתפו בחיפושים הם לוחמים מחטיבת הקומנדו, אגוז, מגלן, דובדבן, מרעול, גדוד 932 של הנח"ל, יחידת לוט"ר ודוד ניצן.