בחירות 2022: המערכת הפוליטית ממשיכה בהכנותיה לקראת הבחירות שייערכו ב-1/11. שר הביטחון, בני גנץ, ושר המשפטים, גדעון סער, הכריזו השבוע על ריצה משותפת. על כך, שר התרבות והספורט, חילי טרופר, שוחח הערב (שלישי) עם אריה אלדד ובן כספית ב-103FM והסביר מדוע יש לתת לגנץ להרכיב את הממשלה הבאה ועל האפשרות לרוטציה עם בנימין נתניהו.

בפתח דבריו, נשאל האם החיבור לסיעה מגוש הימין, עלולה להרחיק את מצביעי כחול לבן, והשיב: "לא חושב, אני חושב שבוודאי השנים האחרונות זה התחדד יותר, יש מרכז ישראלי מאוד רחב. אני מניח שיש בו כאלו שקצת יותר בדופן הימני ובשמאלי, אבל בסוף זה מרכז ישראלי ואין לו קול. גם הממשלה האחרונה בסוף נפלה כי הקצוות משכו, היא לא נפלה בפערים הקטנים בין סער לגנץ, זה נקרע כי הקצוות משכו. הבחירה של סער וגנץ היא להביא את הקול של המרכז הישראלי".

בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן, התייחס למקומו של השר אלקין ברשימה: "יש לי הרבה שעות עם אלקין בשבועות האחרונים, בסוף אתה מגלה שיכול להיות שבתמונת הקצה יש פערים מסוימים, אבל בטווח הנראה לאן אתה מגלה שאין פערים. הרי סוגיית שתי המדינות נגיד היא לא על הפרק, לא מבחינתנו ולא מבחינתו. יכול להיות שסער ואלקין יגידו 'שימות העולם' ולא יהיה, וגנץ יגיד שבבוא היום אם יהיה פרטנר אמין אולי, אבל זו תמונת קצה לא רלוונטית".

"ככל שאנחנו מסתכלים קדימה אין פערים משמעותיים. זה לא שאנחנו בדיוק באותה נקודה אבל אם מישהו רוצה להיות עם אנשים שחושבים בדיוק כמוהו בכל הנושאים אז הוא יהיה עם מפלגה של 5-4 מנדטים, זה נחמד אבל לא מגיעים לשלטון משם. כשאתה רוצה להיות מפלגת שלטון אתה חייב להחריג קצת את המנעד ולהכניס אנשים שיש להם קצת דעות שונות שבעיקר מוכנים להתיישר אחרי מה שראש הממשלה יחליט", הוסיף.

בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
בני גנץ, גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

בהמשך, נטען כי האיחוד בין 'כחול לבן' ל-'תקווה חדשה' נועד רק על מנת למנוע 61 מנתניהו. השר טרופר אמר כי "לי זה דווקא קשה שמצמקים את כל הזהות שלי לשאלה ביבי לא ביבי. אני גם לא עיוור לזה שזו סוגייה מרכזית בסדר היום, אבל זה לא שאני אסתכל איך אני מוחק את איילת".

השר טרופר הוסיף: "יש לנו תפיסת עולם והיא של המרכז הישראלי ואין לנו שום רגשי נחיתות להיות מרכז, יש גם את הדרך שלנו ואנחנו לא רוצים שתקום ממשלה של 61 של נתניהו, אבל אין לי עניין להעביר את החודשים הקרובים בלבזות את נתניהו או מצביעיו. אנחנו מציעים הצעה, תנו לגנץ לקבל את המנדט כי אם יש מישהו אחד שיש לו סיכוי במפה הפוליטית היום להקים ממשלת אחדות רחבה, לשבור את הקירות שנוצרו בשנים האחרונות, זה בני גנץ. זה לא יהיה פשוט, זה יהיה מורכב כמו כל דבר בשנים האחרונות אבל זה אפשרי".

מאוכזב מתוצאות הסקרים?
"בעיניי הסקרים של אתמול טובים, אני חושב שתהיה גדילה. זו רק ההתחלה, אני מקווה שיש לנו כמה חודשים לשכנע את הציבור הישראלי שבפלונטר הזה של מערכות בחירות יש סיכוי שההצבעה לרשימת כחול לבן ותקווה חדשה תחלץ אותנו משם".

"זה רק התחיל וזה נראה טוב. גם במפלגה של 20,14 או 30 אתה לא מקים עדיין קואליציה. נתניהו כבר כמה מערכות בחירות וגם בסקר של אתמול עם למעלה משלושים מנדטים, אבל כבר 4 מערכות בחירות הוא לא מצליח להקים ממשלה. לכן, אנחנו חושבים שאם יש מישהו שמסוגל להביא את ה-61 זה בני גנץ", הוסיף.

בסיום, נשאל האם יש סיכוי שסיעתו תסכים לרוטציה עם נתניהו, והשיב: "אני בכלל לא שם,  אני לא מרגיש שום צורך להוכיח משהו. גנץ וסער לדעתי אלו שתי הדמויות שהיום בפוליטיקה קיבלו הכי הרבה הצעות מנתניהו, כולל ראשון, שני, מכאן, משם, כולל בחודשים האחרונים. אלו שני אנשים שעמדו מול זה ואמרו לא".

"מה בדיוק החרדים יעשו? מי יעבור את אחוז החסימה ומי לא? זה כל כך הרבה שאלות שחוץ מספקולציות שאני מכבד אותן אני לא יודע מה לתרום להן. אני דיי בטוח שהחרדים ינהגו אותו דבר בדיוק כמו שהם נהגו עד היום, אבל אני לא יודע. יש לי משימה מאוד ממוקדת - להגדיל את הכוח של כחול לבן התקווה החדשה כדי שנהיה בעמדה הכי טובה וחזקה להקים ממשלה", סיכם.