זהבה גלאון, שמתמודדת לראשות "מרצ", חשפה היום (חמישי) בראיון ל"וואלה!", כי ראש הממשלה יאיר לפיד אמר לה בפגישה שהוא "מתכוון להגיע להסדר מדיני מול אבו מאזן עם הפלסטינים". ב"ליכוד" תקפו את ראש הממשלה ואת שר הביטחון בני גנץ בעקבות דבריה של גלאון, שלא נותרת חייבת ותקפה בחזרה.

זהבה גלאון: "אפשר להמשיך להיעלב מאבו מאזן, אבל צריך לדבר איתו"
אבו מאזן סירב להתנצל על טבח הספורטאים ותקף: "ישראל ביצעה בנו 50 שואות"

"יצא המרצע מן השק - לפיד וגנץ מקדמים ויתורים מסוכנים למכחיש השואה אבו מאזן", נכתב בהודעה שפרסמה 'הליכוד'. "אחרי שנים שבהם 'הליכוד' הוריד את אבו מאזן מסדר היום העולמי, לפיד וגנץ מחזירים אותו למרכז הבמה. רק הליכוד יקים ממשלה יציבה שתחזיר את אבו מאזן לבידוד, רק הליכוד יקים ממשלה לאומית יציבה שלא תהיה תלויה בתומכיו של אבו מאזן מרע״מ והרשימה המשותפת".

גלאון מסרה בתגובה להודעה: "הנה יצאו הכהניסטים מהמחילות. נתניהו מוכן לקדם חוקי גזע וגירוש כדי לקבל כרטיס צא מהכלא. רק הליכוד יקים ממשלה עם בן גביר שתשלח אזרחים ברכבות".

אבו מאזן (צילום:  REUTERS/Lisi Niesner)
אבו מאזן (צילום: REUTERS/Lisi Niesner)

בראיון ל"וואלה!" גינתה גלאון את האמירה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר כי ישראל ביצעה נגד הפלסטינים "50 שואות". זאת, בתגובה לשאלה אם הוא מעוניין להתנצל על טבח הספורטאים במינכן. יחד עם זאת הדגישה גלאון, כי צריך להמשיך להיפגש עמו. "האמירה מכפירה ומבזה אבל בסוף מדובר באינטרס ישראלי, אנחנו יכולים להיעלב ולהיגעל אבל יש לנו אינטרסים ביטחוניים. אבו מאזן פועל בשיתוף כוחות הביטחון הישראלים לנסות למנוע כאן טרור ולהגיע להבנות. אם אנחנו חושבים שאנחנו מדיניות של עלבונות, אז זו לא מדיניות רצינית. עדיין צריך לראות בו מישהו שצריך לנהל מולו משא ומתן ולא להציע צעדים חד צדדיים ועונשים".