ראש הממשלה יאיר לפיד והצמרת הביטחונית-מדינית מנהלת בשבועות האחרונים "מלחמה דיפלומטית" נגד הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות. אולם, היום (ראשון) מתברר כי נפתלי בנט, הממונה על "תיק איראן", לא זומן על ידי לפיד לדיוני העומק שהתקיימו בנושא האיראני. 

גורם מדיני בכיר: "עימות צבאי - השפה היחידה שבאיראן מבינים"; ברנע ימריא לוושינגטון

ראש המל"ל לשעבר על הניסיון למנוע את הסכם הגרעין: "האמריקאים לא סופרים אותנו"

גורם בכיר המעורה בפרטים אמר היום כי "הוא לא בארץ, הרבה יותר ממה שראוי להפריע לאדם שללא ספק הייתה לו שנה עמוסה, הוא רוצה להקדיש זמן למשפחתו. מפני שאני במצבים כאלה מעריך את החשיבה היוצרת שלו, את היכולות שלו ואת ההבנה הרחבה שלו ואת הניסיון שלו. כמוש בעלות השחר ברגע שזה התחיל מיד הוא ישב איתנו בשולחן. זה מוח שאתה רוצה לידך בסיטואציות מורכבות".

כאמור, מוקדם יותר קיים ראש הממשלה לפיד תדרוך לתקשורת ברקע הדיווחים כי הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות צפוי להיחתם בשבועות הקרובים. לפיד תקף את ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, וטען כי ישראל משלמת עד היום את מחיר הנזק, כביכול, שגרם נאומו בקונגרס האמריקאי ב-2015.

בתגובה, טען נתניהו כי ״בשנה האחרונה לפיד וגנץ זנחו לחלוטין את המאבק הציבורי נגד הסכם הגרעין עם איראן. במשך 12 שנה נאבקנו בנחישות בהסכם הזה ואף הבאנו את ארה"ב לסגת ממנו. אבל בשנה היחידה שלהם בשלטון, לפיד וגנץ נרדמו בשמירה ואפשרו לארה"ב ואיראן להגיע להסכם גרעין שמסכן את עתידנו".

ראש הממשלה לפיד מסר בתגובה לדבריו של נתניהו: "כשנתניהו היה ראש ממשלה כל מה שהוא עשה בעניין האיראני היה מסיבות עיתונאים ומצגות. הנזק שגרם במהלך כהונתו לשתי הסוגיות האסטרטגיות החשובות ביותר לישראל - המאבק בגרעין האיראני והיחסים עם ארה"ב - הוא חמור ועמוק ואנחנו עדיין מתקנים אותו".