אוסטרליה חזרה בה הלילה (בין שני לשלישי) מההכרה בירושלים כבירת ישראל, והבהירה כי מעמדה של העיר צריך להיקבע במסגרת הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.  "אוסטרליה מחויבת לפתרון שתי המדינות, שבו ישראל ומדינית פלסטינית מתקיימות זו לצד וזו בשלום ובביטחון, ובגבולות המוכרים על ידי הקהילה הבינלאומית", הסבירה שרת החוץ פני וונג בתדרוך לתקשורת, והוסיפה: "לא נתמוך בהחלטה שתערער על כך". 

בתגובה והנחיית ראש הממשלה, שגריר האוסטרלי בישראל פול גריפתס זומן לשיחה במשרד החוץ בה הביעה ראשת המערך המדיני-אסטרטגי, עליזה בן-נון את "האכזבה העמוקה השוררת בישראל ואת מחאתה על ההחלטה המפתיעה של ממשלת אוסטרליה לשנות את עמדתה ביחס לירושלים". בן נון ציינה כי מדובר בהחלטה אומללה המתעלמת מהקשר העמוק והנצחי בין ישראל לבירתו ההיסטורית ואשר מנוגדת ליחסים הטובים שבין ישראל ואוסטרליה. 

במהלך השיחה ציינה כי ההחלטה "רק מעודדת קיצוניים ברשות להמשיך ולהתסיס את השטח, מסכנת את היציבות ומנוגדת לרוח התקופה האחרונה שבמסגרתה נרשמה התקדמות משמעותית ביחסי ישראל ומדינות המזרח התיכון. בן נון הוסיפה גם כי ההחלטה באה בעיתוי אומלל, בתקופה בה חוגג העם היהודי בכול העולם את חג הסוכות ואת הקשר המיוחד לירושלים, וכי ישראל תשקול כעת את צעדיה הבאים".

ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, סקוט מוריסון (צילום: רויטרס)
ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, סקוט מוריסון (צילום: רויטרס)

כזכור, בדצמבר 2018 הכירה הממשלה השמרנית בראשות סקוט מוריסון במערב ירושלים כבירת ישראל, ובכך שינתה מדיניות בת עשרות שנים בנוגע למזרח התיכון.