בן כספית וינון מגל התייחסו הבוקר (שני) בפתח תכניתם ב-103FM לסרטון שהופץ ברשתות החברתיות בו טוען גנץ כי הוא "לקח סיכון על חיילי גולני". לדברי בן, מדובר ב"מכונת הרעל של פיזור פייק והסתה".

"אני יודע בדיוק מאיפה זה בא. האירוע הוא אחרי צוק איתן, באו"ם כבר זוממים עלינו. גנץ מופיע באנגלית, והוא בא להגן על צה"ל ועל המוסריות שלו ערב ההחלטה להקים ועדת חקירה. לקחתם רמטכ"ל שהיה 40 שנה על מדים, הפכתם אותו לאחד שגם מפקיר וגאה בזה, אז לא, גנץ הלך להגן עלינו בפני טריבונל בינלאומי, אמר שהוא גאה שהקמנו שם בית חולים, וחיברתם", תקף כספית.

"אתה צודק בחצי מהאירוע", השיב ינון, "אבל הדבר המרכזי הוא שגנץ אומר שסיכנתי את חיילי גולני. זה לא המקרה היחיד שהיה בצה"ל, בשום צבא בעולם לא היו מתגאים שמסכנים חיילים בשביל לשמור על חיים של האויב".

"עזוב רגע פוליטי או לא פוליטי, אנחנו קודם כל צריכים לדאוג לחיילים שלנו", הוסיף. בהמשך התייחס לטיעון של חברו לאולפן בדבר הסתה: "אם מישהו מבינינו יותר מסית זה אתה. אם היה ינון מגל בתקופה של רבין, לדעתי לא היה רצח. אם היו רשתלות חברתיות, לא היה רצח. אנשים היו יכולים לבטא את עצמם, באוסלו סתמו לאנשים את הפיות".

"אנשים לא אמרו שום דבר, אסור היה לדבר נגד רבין, בתקשורת המיינסטרים ולא הייתה תקשורת אחרת. מה שאתה אומר הוא טעות, הדמוקרטיה הייתה חסרה אז. היום אנחנו יותר דמוקרטיים", הצהיר ינון.

בן השיב כי הוא חושב שהוא טועה, והדגיש: "אתה אומר שאיבדנו את הצפון, ואני אומר - מתי? 12 שנים רצופות ועוד שלוש שנים נתניהו היה ראש ממשלה. ראש הממשלה היה אריאל שרון בתקופת ג'נין, אין יותר לוחמני ממנו. אתה כפוף לחוקי המלחמה, מחפשים אותנו. לקחת את זה ולהפוך את גנץ לאחד שמפקיר את חיילי גולני ומתגאה בזה, זו הסתה".

ינון השיב: "קמפיין גנץ היה כולו הסתה, זה לא שהוא פיה תמימה, הקמפיין האחרון לא על ארדואן, זה היה הקודם, לעשות מבן גביר עבריין על זה שהורשע בגלל שני שלטים על האויב הערבי, על זה להרשיע בתמיכה בארגוני טרור. נו באמת, תעשו לי טובה. ובצלאל סמוטריץ', עשיתם ממנו טרוריסט".

"אצלי יותר מטריד עניין התמונה של ברוך גולדשטיין אצל בן גביר", ענה בן, "אם הוא השתנה שייקח את המשטרה והלוואי שיחזיר את המשילות, אצביע בשבילו, אבל אם הוא ידליק את כל המזרח התיכון על פרצופנו, נקבע אחר כך".

בהמשך התייחסו השניים לדיווחים על כך שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו מעוניין להקים תחילה ממשלת בזק ללא הסכמים קואליוניים. "אני מאוד מקווה שנתניהו לא מנסה למסמס פה את המחויבויות שלו כלפי הבוחר הימני?" אמר ינון. בן השיב: "מה אתה חושב על זה שבליכוד יסגרו עם רע"ם על תמיכה מבחוץ?" בתגובה אמר ינון: "זה פייק".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM