טורקיה סירבה להיענות לדרישה הישראלית לפעול נגד פעילי חמאס על אדמתה, ולגרש פעילים המתגוררים בשטחה, כך דיווח היום (רביעי) אתר "Middle East Eye". על פי הדיווח, בתגובה לשאלת חברי פרלמנט, הצהיר שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו, כי "אנקרה אינה רואה בחמאס, תנועת ההתנגדות הפלסטינית השולטת ברצועת עזה, כארגון טרור".

הדיווח מגיע זמן קצר לאחר שהיחסים בין המדינות חזרו לשגרה. ארמון הנשיאות הטורקי מסר בחודש אוגוסט האחרון כי "הנשיא ארדואן הביע את תמיכתו בקידום היחסים, במסגרת שסוכמה במהלך ביקורו של הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה. באשר להחלטה שהתקבלה היום למנות שגרירים, הנשיא ארדואן אמר שצעדים אלו ייקנטו בהקדם. הנשיא ארדואן אמר כי הוא תומך בשיתוף הפעולה והדיאלוג בין שתי המדינות על בסיס כבוד הדדי".

כזכור, ה"טלגרף" הבריטי דיווח בשנת 2019 כי טורקיה התירה לפעילי חמאס לפעול בשטחה ולתכנן פיגועים נגד ישראל באיסטנבול. הנשיא ארדואן העניק גיבוי לארגון הטרור, ובפגישה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר לו כי טורקיה "תמשיך לתמוך באחיה הפלסטינים". עוד דווח העיתון הבריטי כי ישראל פנתה לטורקיה על מנת להתריע כי חמאס פועל בשטחה למטרות טרור, אך לא זכתה למענה. בין הפעולות אותן תכננו פעילי החמאס הייתה האפשרות להתנקש בחייו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, ח"כ ניר ברקת.