לאחר התוצאות הסופיות של הבחירות לכנסת ה-25, יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, השלים את סבב הפגישות עם ראשי גוש הימין. במקביל, בימים אלה נרשם חשש כבד אצל גורמים בכירים בממשלה האמריקאית כי יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יתמנה לתפקיד שר הביטחון. על כך, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ירון, שוחח הערב (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר-און ב-103FM.

בפתח השיחה, נשאל האם מינויו של סמוטריץ' לשר הביטחון עלול להשפיע על היחסים עם ארה"ב. לדבריו, "אם זה היה יושב על אירוע מסוים שקורה בארץ, ומנסים לדון עליו בארה"ב, יש הבדל עצום בשאלה מי יעשו משא ומתן בצד הישראלי. יש הבדל על נושאים שקושרים נניח, ליהודה ושומרון. אם יושב מולם גנץ או סמוטריץ', הגישה הבסיסית של האמריקאים תהיה שונה. אין מה לעשות. אם זה נוגע לנושאים פוליטיים בוא נאמר שהנושא שמונח על השולחן הוא התמודדות עם ההיאחזויות הבלתי חוקיות - אני מתאר לעצמי שבנושא הזה הדיון מול שר שבא מהמגזר יהיה אחר. לא בטוח שזה יצליח. אני מראש חושב שיש פה בעיה עם הנושא הזה".

לאחר מכן, האם בנימין נתניהו כראש ממשלה יגביר את האנטגוניזם כלפי סמוטריץ'. לדבריו, "נתניהו הוא שכפ"צ די רציני, ולכן אם שואלים אותי אם אני מבוהל או מפחד מהמינוי אז התשובה היא לא. כבר ראינו שרי ביטחון שהצהירו הצהרות, וכשהתיישבו על הכיסא שכחו מזה.היו כאלה, והמערכת היא מאוד מגוננת".

"אני אומר שהיא רצינית ומסבירה לשר שלא מבין כלום במקרה הזה, אני לא אומר את זה לגנותו, אבל הוא לא היה שם. המערכת מסבירה לו ומשכנעת אותו אם הוא לא משוכנע. הפעילות הרצינית מסתיימת בסופו של דבר מול שולחן ראש הממשלה".

בסיום, התייחס לעוצמות האישיות שאמורות לבוא לידי ביטוי בתפקיד שר היבטחון. לדבריו, "אם אין לשר ניסיון, הוא יישב, ישמע מה שאומר צה"ל ומנכ"ל המשרד, ויקבל החלטות. אני מודאג רק מדבר אחד - מה יקרה במדיניות ובמעשים שיהיו ביהודה ושומרון. מזה אני מוטרד. שם, לשר הביטחון יש השפעה רבה מאוד. אם הוא ימשיך בדעותיו שמוכרות תהיה לו בעיה מול המערכת הצבאית ומול ראש הממשלה - העניין הזה יתפוצץ מהר מאוד. זו שגיאה לשים אותו שם, הוא לא יכול לתרום כמו שתרם במשרד התחבורה".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM