כשבועיים לאחר הבחירות לכנסת ה-25, במעמד חניכת "מינילאנס" לזכרו של לוחם הימ"מ, נועם רז, שנרצח בפעילות של הימ"מ בג'נין, חבר הכנסת איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, פגש את מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי.

מערכת היחסים בין השניים ידעה בעיקר מורדות, כאשר בעת מבצע "שומר החומות" ברקע גל האלימות והמהומות המתמשכות בערים המעורבות קרא בן גביר לפטר את שבתאי. ומפכ"ל המשטרה, האשים בעבר את יו"ר עוצמה יהודית באחריות לאירועי מאי 2021, לחץ את ידו של בן גביר ואף חיבק אותו.

"צריך לפטר את המפכ"ל, הוא לא שולט באירועים, לא ראוי ולא כשיר", אמר בן גביר בגל"צ והוסיף: "המשטרה מפקירה את בטחון התושבים, יורים על יהודים, והשוטרים לא יכולים להגיב". באותה התקופה הזהיר רנ"צ שבתאי את ראש הממשלה בזמנו, בנימין נתניהו, מפני פעילותו של בן גביר וטען כי הוא "מביא לאינתיפאדה יהודית". 

איתמר בן גביר, קובי שבתאי (צילום: אבשלום ששוני)
איתמר בן גביר, קובי שבתאי (צילום: אבשלום ששוני)

במסגרת הטקס, בן גביר אמר: "ניתן גיבוי מלא לשוטרים וללוחמים, זה מה שהם צריכים בשטח, בעזרת השם תקום ממשלת ימין על מלא, ונוכל ליישם את כל המטרות שעם ישראל זקוק להן".

אפרת רז, רעייתו של נועם ז"ל, נשאה דברים בטקס החניכה: "חצי שנה מאז שנפל בעלי. אנחנו מוקפים באהבה וחיבוק מכל אחד ואחת מעם ישראל בארץ ובעולם. נועם היה לוחם, איש אציל, נעים דרך שהתחבר להצלת חיים ב-2004. סיים לימוד פראמדיקים. נועם האמין שהמיומנות באמצעות תרגול וכך מציל חיים. אין שבת שעשה בבית, אין שבת שלא נכנסו לבקש עזרה בטיפול ובהצלת חיים. העיניים הטובות שידרו אמונה מלאה למי שפנה אליו. נועם האמין שגם תחת אש וכך עשה בשני אירועים קשים לפני שחוסל באותם אירועים הציל חיים של מפקדו וקצין נוסף לא לפני שחיסל את המחבל. היה בן תורה, בן זוג אוהב ותומך, בן שמכבד את הוריו, אב חם ודואג. הנפילה שלו היתה כמו התפוצצות גרעינית שמתפזרת אט אט. כל יום אנחנו למדים על אישיותו וגודלו. תודה רבה לאיחוד הצלה שאתם זוכים להציל חיים".

ה"מינילאנס" נתרם לארגון "איחוד הצלה" על ידי איש העסקים שפי ששון, הנוהג מדי שנה ביום הולדתו להעניק מתנה לטובת הציבור, לאחר שבשנים האחרונות תרם לבית החולים רמב"ם בחיפה, רכש ציוד למד"א וכעת ל"איחוד הצלה". לדברי ששון: "כשנודע לי על האירוע בו נהרג לוחם הימ"מ נועם רז ז"ל, גיליתי שהוא התנדב ב'איחוד הצלה', יצרתי קשר עם הארגון, והבטחתי להעמיד לרשותם 'מינילאנס' כמתנת יום הולדת שלי לארגון, ולעילוי נשמתו של נועם רז".

שפי ששון, תורם ה"מינילנס". צילום: אבשלום ששוני