על רקע ציוצו של ראש הממשלה יאיר לפיד כנגד היוזמה של מפלגת 'הציונות הדתית' ו'יהדות התורה' לעגן בחוק הפרדה מגדרית, ח"כ מתן כהנא ('המחנה הממלכתי') שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד והתייחס לסוגייה, כמו גם למאמצים להקמת ממשלה ולמשא ומתן של הליכוד מול יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', בו לא נרשמה פריצת דרך לעת עתה. 

"כשראיתי את המתקפה של ראש הממשלה לפיד, שאני מאוד אוהב ברמה האישית, ראיתי מתקפה לא הוגנת, אז נחלצתי להגן על הציבור החרדי", אמר בפתח הריאיון. "אנחנו לא יכולים ביד אחת להגיד - אנחנו רוצים שהחרדים ישתלבו בחברה תוך כדי שהם משמרים את אורחות חייהם, ומצד שני לא לאפשר אירועים בהפרדה, בין אם זה בלימודים או בהופעות כאלה ואחרות. המקומות האלה צריכים להיות כן בהפרדה, ברור לגמרי שאני לא חושב שצריכים להיות אוטובוסים נפרדים".

בכל הנוגע להפרדות בתחומים אחרים, שלל חבר הכנסת את האפשרות הנ"ל: "אני לא רואה שום מצב שישראל הופכת לאיראן. אני לא חושב שגם חבריי במפלגת הציונות הדתית מושכים לכיוונים האלה. לא יהיה פה מצב שבו מגישות טלוויזיה יחויבו ללכת עם כיסוי ראש, אנחנו אפילו לא באותה פלנטה", טען. "אחינו החרדים, גם בציונות הדתית יש כאלה, שעולמם שונה ממה שמקובל בציבור הישראלי, אצלם כן מקובל להתנהל בהפרדה מגדרית ואני חושב שלגיטימי לגמרי לאפשר להם הופעות גם על חשבון העירייה, בהפרדה מגדרית כזו או אחרת. בנוסף, אם אנחנו רוצים שהחרדים ישתלבו בשוק העבודה, אנחנו צריכים לאפשר להם לימודים אקדמיים בהפרדה מגדרית. האתגר פה, כולנו יודעים את זה, אנחנו מדברים על החרדים – אי אפשר להגיד ביד אחת 'אנחנו רוצים שישתלבו בחברה הישראלית' וביד שניה לא לאפשר שום דבר שתואם את אורחות חייהם".

עוד התייחס כהנא לאפשרות שבצלאל סמוטריץ' ימונה לשר הביטחון ולחלוקת התיקים המסתמנת: "באופן כללי, המינויים הבכירים שנתניהו מתכנן מאוד מוזרים. לתפקיד שר הביטחון הוא מתכוון למנות מישהו שהצהיר שהוא ימנה קצינים בכירים לפי השיוך המגזרי שלהם ויתעדף חובשי כיפה, דבר שמקעקע את יסודות הממלכתיות של צה"ל. לתפקיד שר האוצר הוא הולך למנות מישהו שגנב מהקופה הציבורית ומעלים מס, והוא הולך להיות אחראי על מערכת המס. יש פה עיוות מוחלט", תקף.

כהנא המשיך והוסיף באותו נושא ש"אני חושב שיש אנשים מעולים ואפשר לבנות ממשלה שאני לא כל כך 'מת' עליה אבל היא הרבה יותר הגיונית ממה שמסתמן כרגע. גם דרעי כשר ביטחון, אני חושב שיש לזה פגם ערכי מאוד גדול, אני לא חושב שמישהו שלא עשה צבא ובאופן כללי חושב שצבא זה לא העדיפות הראשונה לבני 18 ישלח את ילדינו להילחם".

לטענה כי חלק גדול מחברי מפלגת ש"ס ומצביעיהם משרתים בצבא, אמר ש"נכון, אני מאוד מעריך את האנשים האלה ואין לי שום בעיה עם ש"ס, יש לי בעיה עם מישהו ספציפית שהולך להיות שר ביטחון והוא עצמו לא עשה צבא בכלל ומוביל אג'נדה של פטור מצבא".

לשאלה האם יש סיכוי כי תוקם ממשלת אחדות, ענה חבר הכנסת: "השאלה הזו כל כך לא רלוונטית שבאמת מיותר אפילו להתחיל. עם זאת, לדעתי נתניהו יקבל במקרה כזה תשובה שלילית. גנץ ניסה ללכת לממשלה עם נתניהו, ראה שזה לא הולך ועכשיו התוצאות של הבחירות אומרות שהציבור רוצה ממשלת ימין על מלא. אני דרך אגב רוצה לראות מה זה 'הימין על מלא' של ביבי. אני מוכן להמר שהממשלה החדשה לא תהיה מעלה אחת ימינה מהקודמת אבל ימים יגידו. מאוד קל לצעוק סיסמאות באופוזיציה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM