השר לביטחון לאומי המיועד איתמר בן גביר, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לביקורת שמתח כלפיו השר היוצא עמר בר לב. בפתח דבריו, הצהיר יו"ר עוצמה יהודית כי יבקש מהשר היוצא חפיפה: "מכל מלמדיי השכלתי".

"יש לי ביקורת קשה על השר בר־לב ויש דברים שאני בהחלט לא רואה אותם עין בעין, אבל בימים האלה אני נפגש עם עשרות גורמים, ניצבים, אלופים, לא כולם מסכימים עם כל מילה שלי. אז מה? אני בא, אני רושם את הדברים, אני עושה את שיעורי הבית. וכן, אני מאוד רוצה להצליח בתפקיד הזה", ציין. 

בהמשך, התייחס לתקרית בחברון בה תועד לוחם צה"ל מכה פעיל שמאל. "קודם כל בואו נבדוק מה היה שם. בגלל לחץ עולמי, שאני אפגע בחיילי צה"ל? בחיים לא. הרבה מאוד מהתמונות שמקבלים מהשטח, הן חלקיות. האנרכיסט מתגרה בחייל או חיילת ואז מצלם אותם - ומה שאתה רואה זה חיילי צה"ל האלימים".

עוד אמר: אם אני הייתי במקום הרמטכ"ל, הייתי סופר עד עשר ולא ממהר להשעות. בטח לא החייל שאמר 'בן גביר'. מה קרה? כי הוא אמר בן גביר אז להשעות? למה? אני אומר בצורה הכי פשוטה - לא משנה מי זה, להרים יד על חייל זה חמור ופסול וצריך לשבת בכלא".

השר המיועד יצחק וסרלאוף: "מי שפוגע בחיילים, צריך להרחיק אותו מהם"

יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית), השר המיועד לפיתוח הנגב והגליל, שוחח הבוקר עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לתקרית שאירעה בחברון בשישי האחרון: "הייתי בחברון, אני יודע מה זה שיושבים על הווריד כל מיני אנרכיסטים שמנסים לתפוס אותך בתמונה לא נכונה, תוך כדי שיורקים ומקללים עליך".

עוד הוסיף השר המיועד: "הייתי בורר את מילותיי יותר, אבל אני לא הדובר של החייל. עם זאת, רוח הדברים הוא שהמצב שם מורכב מאוד. זה נראה שהפורעים עושים כל מה שהם רוצים ומתנכלים לחיילי צה"ל, אז הוא בא ואמר שעוד מעט בן גביר יגיע ויעשה פה סדר. אנרכיסטים פוגעים בחיילי צה"ל יום יום ומפריעים את עבודתם, צריך לציין את התמונה המלאה. מי שפוגע בחיילים, צריך להרחיק אותו מהם כדי שיוכלו לעבוד". 

לא אמרתי שאי אפשר להפגין, אני אמרתי שמי שמפריע לחיילי צה"ל בתפקיד שלהם, עומד עם מצלמה מול הפנים שלהם ומתחיל לשחק איתם משחקים בזמן שהוא אמור לשמור אז כן, צריך להרחיק אותו משם, מי שפוגע בחיילי צה"ל צריך לקבל עונש".

על מינויו הצפוי לשר לפיתוח הנגב והגליל, השיב וסרלאוף: "רק שלשום נודע לי על התיק, התחלתי ללמוד את האירוע. מי שבחר בי מכיר את הכישורים שלי. יש לי יכולות ניהוליות, הקמתי מוסדות בדרום תל אביב, לא הייתי שר לפני זה, אבל כל שר התחיל מתישהו ואיפשה. צריכים לתת צ'אנס והזדמנות, אני מקיף את עצמי באנשי המקצוע הנכונים", הוסיף.