הליכוד וסיעת נעם חתמו הערב (ראשון) על הסכם קואליציוני על פיו תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה, שבראשה יעמוד חבר הכנסת אבי מעוז כסגן שר במשרד ראש הממשלה. ח״כ מעוז יהיה אחראי גם על הארגון "נתיב" ועל יחידות נוספות. במערכת הפוליטית מתחו ביקורת חריפה ותקפו את ההסכם ואת המינוי על השלכותיו הצפויות.

אחרי עוצמה יהודית: נחתם הסכם בין הליכוד לבין סיעת נעם

ממפלגת "יש עתיד" נמסר כי "מהיום לפי נתניהו ואבי מעוז, יש יהודים סוג א׳ ויהודים סוג ב'. הגיור של ארגון 'נתיב' שעד היום פעלו בעיקר עבור חיילי צה"ל הופקר לידי קיצוני וגזען שיקבע בשבילנו מיהו יהודי ומי לא. מבחינת אבי מעוז אותם חיילים מספיק ראויים למות בצה"ל אך לא מספיק ראויים להיות יהודים".

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס להסכם בטוויטר וכתב: "זו לא זהות יהודית - זו זהות גזענית. ניאבק בממשלה הקיצונית של נתניהו בכל הכלים שברשותנו".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה כי "רק מי שיש לו בעיות זהות לאומית עם עצמו, צריך שיקימו עבורו רשות לזהות יהודית-לאומית. מדינת ישראל קיימת כבר 75 שנים ואין לנו שום בעיה עם הזהות היהודית, הלאומית והדמוקרטית. אבי מעוז צריך בדחיפות טיפול לחיזוק הזהות הלאומית שלו". 

שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי צייצה בטוויטר בתגובה: "עידן החושך. מיועד לראשות הממשלה לצידו של גזען, שוביניסט והומופוב. הבטן מתהפכת. ניאבק בהם בכל דרך אפשרית. לא ניתן להם לדרדר את ישראל לתהום".

התנועה הרפורמית מסרה כי "אנו מזכירות לראש הרשות המיועד כי יש יותר מדרך אחת להיות יהודי ויהודיה. ולא אבי מעוז ,שקיבל ג'וב עטור תקציבים מראש הממשלה המיועד יקבע למיליוני יהודים ויהודיות בארץ ובתפוצות מהן הדרכים הללו".

מהאגודה למען הלהט״ב נמסר: "ההסכם עם אבי מעוז ומינויו המסתמן לסגן שר במשרד ראש הממשלה היא נקודת שפל. מי שקרא לנו סוטים, פדופילים ובעלי נטיות הפוכות, מי שכל פעילותו עוסקת באובססיביות ברצון לשלול מאיתנו זכויות ולהכשיר שנאה כלפי להט״ב- אינו ראוי לכהן כסגן שר בממשלת ישראל.

חשוב שיהיה ברור - ראש הממשלה הנבחר נתניהו ומפלגת הליכוד הם הנושאים מעתה באחריות המלאה למדיניות הממשלה הנכנסת כלפי הקהילה הגאה. לא נאפשר פגיעה ולו הקטנה ביותר בזכויות שלנו, כל פגיעה בזכויות להט״ב תיענה בתגובה ציבורית רחבה של הרוב המוחלט בחברה הישראלית. נמשיך להיאבק לשוויון זכויות מלא ולא נזוז מילימטר מכך".