תהליכי החקיקה בכנסת שיקדמו את חקיקת "חוק דרעי", שיאפשר לו לכהן כשר על אף הרשעתו, צפויים לצאת השבוע לדרך. על מנת לקדם אותם במהירות האפשרית, בליכוד אישרו אתמול את מינוי חבר הכנסת יריב לוין ליו"ר הכנסת הזמני, באופן הצבעה שגרר ביקורת מצד מבקר המפלגה. 

בכיר במערכת הבריאות: "טירוף מוחלט, אנחנו חייבים שר במשרה מלאה"
היועמ"שית קיבלה את עמדת אומ"ץ: מינוי דרעי לתפקיד שר בממשלה - ביזיון בית המשפט  

טליה ששון, לשעבר בכירה בפרקליטות המדינה, שוחחה הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM, ומתחה ביקורת קשה על החוק המיועד: "זה חוק שבעיניי פסול מכל בחינה, מוסרית ומשפטית". היא התייחסה להתנגדותה של היועמ"שית להעברת החוק, וציינה כי הייתה מצפה ל"הודעה נחרצת יותר".

היא נשאלה בנוגע להתייחסותו הצפויה של בג"ץ לעניין, והשיבה: "פה יש שאלה מאוד מורכבת - לגבי החוק, תבחין בין שני דברים, אחד זה עמדת בג"ץ לגבי החוק. שתיים, עמדת בג"ץ לגבי מינוי דרעי על בסיס החוק החדש, זה לא אותו הדבר, יש פה שוני משפטי שאתה צריך להבין אותו". 

עוד היא הוסיפה כי "לגבי החוק, שאלה ראשונה שבג"ץ יצטרך לדון בה, היא האם הוא נכנס לשאלה מבחינת חוקתיות חוק יסוד? כי זה חוק יסוד הממשלה שהכנסת תתקן. יש שאלה גדולה האם בג"ץ רואה עצמו מוסמך לבטל חוקי יסוד. אם הוא יחליט שיש לו את הסמכות לתקן חוק או לפסול חוק יסוד, אז הוא יכנס לעובייה של השאלה, האם בנסיבות האלה מין הראוי לתקן". 

על הסיכוי שבג"ץ יכנס לעימות חזיתי בנושא, אמרה: "אם אתה שואל אותי, אין מנוס מהמלחמה. בסוף כשכל שדה הקרב ערוך ויש כבר כלי מלחמה והכל, כבר עושים ניסויי כלים ומתחילים לירות פה ושם, בסוף זה מתפרק".