ההסכם בין יהדות התורה והליכוד, שסעיפיו פורסמו אמש, עורר סערה במערכת הפוליטית. הנושא עלה גם בנאומיהם של ראש הממשלה יאיר לפיד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו במליאת הכנסת, במהלך הדיון שקדם להצבעה על זהות יו"ר הכנסת החדש.

בניזרי: "אם החרדים פרסמו את ההסכם - יש להם דין רודף כלפי החברה שלהם"
אחרי חשיפת פרטי ההסכם הקואליציוני: ביהדות התורה זועמים על הליכוד
"גם בסוגיית הגיוס": התקדמות משמעותית במו"מ בין יהדות התורה לליכוד

ראשית, לפיד תקף: "אני לא מוכן לתת לכם בעלות על היהדות. היא לא שלכם. אתם לא יותר יהודים מאתנו. הכותל גם שלנו, הקידוש בערב שבת גם שלנו, נצח ישראל הוא של כולנו. זו לא ממשלת ליכוד, זו בטח לא ממשלת נתניהו. נתניהו חלש, מבועת מהמשפט שלו, השתלטו עליו אנשים צעירים ממנו, קיצונים ונחושים ממנו. סמוטריץ' ודרעי שולטים בממשלה הזו. נתניהו שותף זוטר".

"נצחתם בבחירות, אני לא מתווכח עם זה, אבל לא נצחתם ולא תנצחו את הדמוקרטיה הישראלית. עצמאות בתי המשפט לא כפופה לתוצאות הבחירות. תיקים פליליים לא כפופים לתוצאות הבחירות. זכויות נשים לא כפופות לתוצאות הבחירות. אנחנו לא הפרייארים שלכם. אנחנו לא פה רק בשביל לשלם מיסים ולשלוח את הילדים שלנו לצבא. אנחנו אוהבים את המדינה הזו לא פחות מכם, ואנחנו יהודים לא פחות מכם, ואנחנו לא ניתן לכם להרוס את הדמוקרטיה שלנו", הדגיש.

נתניהו השיב לו ותקף: "אני קורא לחברי האופוזיציה לקבל את הכרעת העם בבחירות ולהפסיק לפזר הפחדות ושקרים. שמעתי את ראש הממשלה היוצא אומר ״שרק אנחנו משלמים מיסים ורק אנחנו משרתים בצבא״. אני לא חושב שצריך לעשות השוואות אבל אם יאיר לפיד מתעקש אני מציע לו לעשות חשבון פשוט: 32 מנדטים של הליכוד מייצגים ציבור שמשרת כולו בצבא, 12 מנדטים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית כולם משרתים בצבא, מספר גדול מאוד של מצביעי ש״ס משרתים בצבא, שלא לדבר על הציבור החרדי שמשרת בשירותים חיוניים והצלה. זה 50 מנדטים שמשרתים, ובציבור שלכם יש 46 מנדטים. הניסיון לפלג ולשסות הוא דבר פסול מעיקרו".

"יש ויהיה חשמל בשבת, יש ויהיו חופי רחצה לכולם. אנחנו נשמור על הסטטוס קוו - איש באמונתו יחיה. לא תהיה פה מדינת הלכה, תהיה פה מדינה שתדאג לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל. נבחרנו להוביל בדרך שלנו, דרך של הימין הלאומי ודרך של הימין הליברלי וכך נעשה", הוסיף.