בן כספית וינון מגל פתחו היום (שני) את השעה השנייה של תוכניתם ב-103FM בסערה, והפעם דנו השניים על תשלומי המסים בישראל והתווכחו האם החרדים משלמים מסים או שבעצם המשק נמצא על כתפיהם של השוק הפרטי והיזמי. 

ינון טען: "אני אמרתי כבר פעמים שאנשים שהיו בכל מיני מקומות בצבא, מרוב שהם התבשמו מהריחות של עצמם, הם לפעמים קצת שוכחים שעבר זמן והריח מתפוגג. כאילו, אוקיי, היית טייס, זה נגמר, כל הכבוד לך, תודה על מה שעשית, ביי להתראות. בואו כולנו אזרחים, אנשים עושים מילואים, אנשים משרתים בצבא, אנשים משלמים מיסים. למרות ההסתה שלך ושל לפיד כולנו משלמים מיסים, גם החרדים משלמים מיסים וכל בייגל שחרדי קונה הוא משלם מס, הכל בסדר". 

"הציבור החרדי מתנדב הרבה יותר משאר הציבורים בישראל, בטח יותר מהערבי. אבל לא אכפת לכם שהערבים לא משרתים בצבא, לא אכפת לכם שהערבים לא מתנדבים, לא אכפת לכם שהערבים עולים לנו בעשרות מונים יותר מאשר החרדים בגלל האלימות והפשיעה וכל הדבר הזה. מדינת ישראל בגלל הערבים מוציאה פי 100 יותר כספים אבל שום דבר אתם לא תגיעו ואם הייתה מישהי שמדברת ככה לערבי בגן עפולה, נגיד הייתה מגיעה אמא עם ילדים ערבים מאיזה כפר ליד ואיזה יהודייה הייתה מדברת ככה לאמא הזאת, כל המדינה הייתה סוערת וכל היום הייתם מדברים ומעלים את האמא ומדברים עם ההיא וההוא וראש העיר וכולם והסתה ודיונים בכנסת". 

"אבל בגלל שבצורה כזאת היא אמרה לה 'טרמיטים, כל מה שאתם יודעים לעשות זה רק ילדים, אתם עלוקות אתם לא יודעים לעשות שום דבר', ההסתה שלכם זה לא מעניין אף אחד כי זה חרדים ודמם מותר ועד שלא ישפך פה דם של חרדים אתם לא תהיו בשקט, מקווה שאחרי זה תהיו בשקט, לפחות שייצא מזה משהו". 

בן השיב: "קודם כל, בוא נאמר ככה, הסיכוי שלי לעבור בשלום במאה שערים או בשכונות הקיצוניות של בית שמש נמוך בהרבה מהסיכוי של חרדי לעבור בהוד השרון או ברמת השרון. שתיים, אני שמח שהחרדים עדיין משלמים מס על הבייגלה שלהם כי בקצב הזה יכול מאוד להיות שהם יקבלו על זה פטור מכיוון שאני קורא ממש היום עקב הסיכומים הפוליטיים, תקציב תלמיד בחינוך החרדי יהיה גבוה בכ־20 אחוזים מאשר תקציב תלמיד בחינוך הממלכתי חילוני".

"זה אחד, שתיים, גולדקנופף, זה שאומר שאין בכלל משבר נדל"ן, יקבל עכשיו סמכות לתת הנחות ומשכנתאות לחרדים. שלוש, דרעי כבר שנים, כשר פנים, קובע מי יקבלו הנחות בארנונה, רמז - תמיד הוא קובע את זה לפי מספר ילדים, רמז - כי זה צמוד לאחוז החרדים". 

"בקיצור, אני אסביר בפעם האלף, את המיסים כמו מס ערך מוסף, כל מה שנקרא המיסים העקיפים, כולם משלמים, חרדים, חילונים, ערבים, דתיים, שחורים, לבנים, אשכנזים, מזרחים, ככה זה עובד. חוץ מאילת שפטורה ממע"מ כולם משלמים. וזה שהשותף שלי פה מתפאר שעדיין החרדים באמת משלמים מס ערך מוסף, באמת תודה רבה".

"מי שמממן את המדינה הזאת בסוף זה תשלומי מס הכנסה שגבוהים הרבה יותר והשוק הפרטי והיזמי, קרי הייטק, תעשייה, סייבר, שזה עכשיו עשרות מיליארדים, וכו'. וכל מדידה, בכל סוג, מכל זווית, מכל כיוון, מכל הקשר, אם זה לפי אשכולות, אם זה לפי הצעה וערים חזקות, תראה לכם על הכתפיים של מי הכלכלה והמשק הישראלי, אגב וגם הביטחון, נמצאים.

"לא יעזור שום דבר, ולא שיקראו לנו אנטישמים ומסיתים, אם זו הסתה אני אמשיך להסית, קדימה תרשמו, אני אמשיך להסית. כי ההסתה הזו לפחות לשיטתי היא ניסיון נואש, מאוחר, שלי הקטן, אני מקווה שיהיו רבים אחרים, להציל את המדינה הזאת, להציל את הערכים עליהם היא הוקמה, להציל את זה שהיא יצרנית שהתוצר הלאומי בה עולה וכו'". 

"ככה זה עובד, אנשים שעשו קריירה של חמישים שנה בדבר מסוים הם מאוגדים, הם מאורגנים, יש להם עמותות, יש להם פעילויות, יש להם אלף ואחד דברים ולפעמים הם מחליטים גם להגיב לענייני היום. וכשענייני היום הם בעצם שינוי פרצופה של ישראל והפיכתה למדינת הלכה, למדינה שהדת שולטת בה ולא רק מגדירה אותה. שאומר שר אוצר מיועד, שאני מאוד קיוויתי ותליתי תקוות במינוי שלו,  שמה שינחה אותו במדיניות הכלכלית זה דין תורה, אז כן לכל הקבוצות יש אפשרות, זכות ותפקיד להביע את דעתן אבל, בסדר, תשמע בקרוב מאוד אולי גם את זה תעצרו".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm