בצל השבעת הממשלה ה-37, השר וחבר הכנסת לשעבר מטעם הליכוד דן מרידור שוחח עם יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5FM והביע את דעתו על חלוקת התיקים, המינויים החדשים והתנהלות המפלגות השותפות עם נתניהו. 

אלי כהן יהיה שר החוץ, גם דרמר יכהן כשר: חלוקת התיקים בעיצומה
"אם צריך, נעבור למרי אזרחי": כך צפוי להיראות המאבק בממשלה החדשה

"אני חושב שזה אחד הימים הקשים ביותר שידעה מדינת ישראל בתולדותיה", הצהיר בפתח דבריו, "אני חושב שמאז שקמה המדינה לא הייתה התקפה כזאת על כל המערכות המרסנות את השחיטות ואת הכוח לשלטון. היית מעלה בדעתך באיזה מדינה בעולם שימנו לשר משטרה אדם שהוא עבריין, הורשע שבע פעמים בבית משפט, שיתנו לו צבא פרטי?".

עוד הגיב לשינוי של מפלגת הליכוד: "זה לא דומה לליכוד שהיה של מנחם בגין, שמיר ואחרים. היינו מפלגה מאוד לאומית ובאותה העת מפלגה מאוד ליברלית. השנה היה שינוי דרמטי גדול ובעיקר נראתה החולשה הנוראה של נתניהו, מי היה מאמין שהוא בעצמו נתן לגיטימציה לכהניזם? מה שאתה רואה קורה כאן לפניך לא היה אף פעם".

מרידור נשאל מה לדעתו היו מניעיו של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להחלטות אלו, והשיב: "אני לא יודע מה בדיוק מרכיב את ההחלטות שלו אבל שלוש פעמים הוא ניסה להגיע, בשלוש בחירות, לחסינות שהוא לא הצליח להגיע אליה. ברור לי שיש פה גם את הרצון לכוח ושליטה בכל מחיר".

האו הדגיש כי "אנחנו נכנסים כנראה לתקופה אפלה, יש רוב היום לכיוון הזה, הממשלה הוקמה באופן חוקי ברוב. לאופוזיציה יש מיעוט והוא מפוצל בתוכו. זה קשה, אין לי ביטחון מה יהיה, אם זה יקרה ואם בכלל נחזור לישראל שהייתה זה ייקח הרבה שנים, זה לא קל. אסור שהנאורות, ההסכמה והציונות יכבו לטובת משהו משיחי וקיצוני בצד הדתי וגם בצד הלאומי זה מסוכן מאוד".

לבסוף, סיכם: "גם השופטים הם בני אדם כמו הפרקליטים, היועצים והשוטרים והרוח נושבת לכיוון מאוד חמור. אני מאוד מקווה שהשופטים זוכרים מה שכתוב בחוק ייסוד השפיטה - שאין עליהם מורא אלא מורא הדין ולא חשוב מה אומר השלטון או מה אומרת האופוזיציה. מה הם יחליטו אינני יודע".