יו״ר ש״ס והמשנה לרוה״מ השר אריה דרעי הוציא היום (שני) הודעה בישיבת הסיעה של מפלגתו בה הוא מודיע כי ביטל רפורמות של הממשלה היוצאת כגון רפורמת הסלולר ועצירתה של רפורמת הכשרות של שר הדתות לשעבר מתן כהנא.  

נחתמו כל ההסכמים הקואליציוניים: אלו החוקים שישנו את ישראל
השר קרעי במסר לתאגיד: "נפעל לפתיחת שוק התקשורת לתחרות"

דברי דרעי המלאים: ״הבטחנו וקיימנו! הפעולות הראשונות שהוצאנו אל הפועל עם הקמת הממשלה היו ביטול רפורמת הסלולר הזדונית שכל מטרתה לכפות אורח חיים על ציבור שלם. ביטול גזירות ליברמן עם הסרת המיסוי על הכלים החד פעמיים והשתייה המתוקה ועצירתה של רפורמת הכשרות המסוכנת של כהנא שמטרתה לטשטש את הזהות היהודית במדינה. יחד עם חברינו לממשלה נמשיך לסייע לשכבות החלשות ולחזק את הזהות היהודית במדינה״.

בתוך כך, דרעי הנחה את את רשות האוכלוסין וההגירה לקדם תיקון בחוק הדרכונים ולקבוע, שכל מי שעולה לישראל יצטרך להוכיח שהוא השתקע בארץ ורק אז יוכל לקבל דרכון. 

דרעי תקף: "הרכבת האווירית, במסגרתה זכאי חוק השבות מנצלים את זכותם לדרכון ולסל קליטה ולאחר זמן קצר חוזרים למקום מוצאם אינה מתקבלת על הדעת. יש להעניק מעמד ודרכון לאלו המבקשים להשתקע בישראל ולא לאלו המבקשים לקבל הטבות להן אינם זכאים".

במקביל, שר התקשורת, שלמה קרעי, נפגש עם יושבי ראש המפלגות החרדיות ביניהם דרעי, ח"כ משה גפני, והשר יצחק גולדקנופף, ועדכן אותם בנוגע לביטול רפורמת הקומה הכשרה בימים הקרובים. כמו כן, הוסכם כי פינוי סופי של התדרים של דור 2 ודור 3 לטובת פריסת תדרים יעילה של דור 4 ודור 5 בסוף שנת 2025 יתבצע כמתוכנן.

השר וראשי המפלגות הודיעו כי על מנת לאפשר לשוק להיערך טוב יותר מבחינת מכשירי דור 4 מותאמים, האפשרות לרכישת קווים חדשים בדור 2 ודור 3 תוארך בחצי שנה. ניוד בין חברות יתאפשר עד סוף שנת 2025.

שלמה קרעי בפגישה עם יושבי ראש המפלגות החרדיות (צילום: ללא קרדיט)
שלמה קרעי בפגישה עם יושבי ראש המפלגות החרדיות (צילום: ללא קרדיט)

במעמד טקס חילופי השרים במשרד התקשורת שלח קרעי מסר לתאגיד השידור ואמר כי יפתח את השוק לתחרות: "עדיין ישנם קולות שאינם נשמעים מספיק בתקשורת הישראלית. על מנת שנצליח לייצר כאן חברת מופת, עלינו לתת ביטוי למגוון הקולות היוצרים יחד את מי שאנחנו. נפעל לפתיחת שוק התקשורת לתחרות אמיתית, וכפועל יוצא מכך יתחזקו ההוגנות, השקיפות והאיכות, ויבוא לידי ביטוי באופן מאוזן הפסיפס המרהיב של כלל הציבור הישראלי"', כך לדבריו.