לאחר עלייתו של השר לביטחון איתמר בן גביר אתמול להר הבית, ברחבי העולם גינו בחריפות את המהלך. בנוסף לכך, נודע אתמול כי איחוד האמירויות, החברה במועצת הביטחון מטעם הקבוצה הערבית, תגיש בקשה בשם הפלסטינים והירדנים, שפנו אליהם, לכינוס מועצת הביטחון של האו"ם בנושא הר הבית.

"לא ניכנע לחמאס": בן גביר עלה להר הבית חרף האיומים וההתראות

כחלק מההירכות הישראלית למהלך, שוגר הבוקר (רביעי) מייל ( מברק הפעלה) לנציגויות ישראליות בעולם, ובו הוראות לביצוע פעולות לשם ביטול הדיון במועצה. גורם מדיני בכיר מסר כי "מדובר במאמץ חשוב ומרכזי של משרד החוץ בנושא ריבונות ישראל בעיר ירושלים". 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

איתמר בן גביר בהר הבית. ללא קרדיט

עוד הוא הוסיף כי "ישראל מחוייבת לסטטוס קוו בהר הבית ולחופש הפולחן בירושלים. עליית השר לביטחון לאומי להר הבית אינה מהווה הפרת סטטוס קוו".

כאמור, מדינות רבות גינו את עליית בן גביר להר הבית. טורקיה מסרה כי "אנו מודאגים ומגנים את הפעולה הפרובוקטיבית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במסגד אל אקצא, בחסות משטרת ישראל. אנו קוראים לישראל לפעול באחריות למניעת פרובוקציות כאלו שיפגעו במעמדם ובקדושם של האתרים הדתיים בירושלים ויגרמו להסלמה באיזור".

בן גביר מצידו מסר כי "ממשלת ישראל שאני חבר בה לא תיכנע לארגון מרצחים שפל. הר הבית פתוח לכולם ואם החמאס חושב שאם הוא יאיים עליי זה ירתיע אותי, שיבינו שהשתנו הזמנים. יש ממשלה בירושלים"!.