אלוף (מיל') איתן דנגוט, לשעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, התראיין היום (רביעי) בתוכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לעלייה להר הבית של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שגרמה לסערה ציבורית גדולה בישראל, וברחבי העולם כולו. 

ארה"ב בגינוי חריף: "ביקור בן גביר בהר הבית - עשוי לעורר אלימות"
החרדים מצטרפים לביקורת נגד בן גביר: "התגרות מיותרת ומסוכנת"

"העלייה להר הבית קיבלה את הגיבוי הביטחוני ואת אי ההתנגדות מראשי מערכות הביטחון בכללותם", אמר האלוף (מיל') דנגוט, "את המחיר בהקשר הזה של העיתוי צריך לקחת, לתפיסתי, ראש הממשלה. האם זה היה נכון או לא נכון? אין ספק שהעלייה להר הבית ניתנת לביצוע, היא זכות בהקשר על פי הסטטוס קוו, גם על פי הנהלים, על אחת כמה וכמה שאתה נמצא בתפקיד פוליטי ומאבטחים אותך ואומרים שמבחינה זו ניתן לעשות את זה".

"העיתוי הזה מבחינת ימיה הראשונים של ממשלת ישראל מעלה אצלי במחשבה: אי אפשר להפריד בין ההיבטים הביטחוניים שמתחברים לאסטרטגיה באזור. לתפיסתי, ללא ההתבטאות האמריקאית ייתכן והיינו רואים עיכוב מסוים או הורדת משקלן של התגובות אצל האירופאים. בכל מה שקשור למדינות ערביות זה סיפור אחר לגמרי", הוסיף.

על התנהלות חמאס אמר האלוף (מיל') דנגוט: "אין מרוויח מהדבר הזה. בן גביר ומפלגתו אומרים 'אנחנו הראנו לחמאס', וחמאס אומר אחרת. זה לא העימות. במילים לא כובשים יעדים, במילים יוצרים תודעה. מה שנותר מהבוקר הזה זה קרב התודעה בין חמאס לבין הצעד הזה. לי אין בעיה עם הצעד הזה בעיקרו – אני מכבד אותו, ויש פה זכות יהודית, אבל צריך לשים לב לאחריות – הוא צריך לשים את עצמו במדרג השני, ולחשוב על פקידו".

"זה מקביל למפקדים בצבא – האני יורד למטה, ונושאים אחרים למעלה. בעיתוי הזה אני לא חושב שפניו של חמאס להסלמה, חמאס מורתע, ויש לו מחיר הפסד גבוה. ייתכן שהעלייה של בן גביר להר הבית יצרה כמה שבועות של שקט ,אבל ככל שיחלפו השבועות נתקרב לתקופת הרמדאן, תקופה נפיצה של הסלמה והסתה דתית ויהיה לזה יותר משקל". סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 104.5FM