עו"ד ששי גז התראיין הבוקר (שני) בתכנית שבע-תשע ב-103FM לאחר החשיפה אמש בחדשות 12 כי הרכב הוועדה למינוי שופטים יוגדל ובו יכהנו שלושה שרים, שני ח"כים מהקואליציה, שלושה שופטים, ח"כ מהאופוזיציה ושני נציגי ציבור שממנה שר המשפטים, ובכך הרוב בוועדה עובר לקואליציה.

"איום ונורא, הבית עדיין לא בוער, אך האש כבר בחצר", טען גז בפתח הריאיון. "אני רואה הפיכה משפטית, לא הגיוני שפוליטיקאים יבחרו לנו את השופטים. אתה לא רוצה להיכנס לבית המשפט ולדעת מהי דעתו הפוליטית של השופט. מישהו רוצה לחיות במדינה כזאת? הדרך לדיקטטורה עוברת בדמוקרטיה. אנו אמורים להגיב, וקשה. נתניהו חושש מאוד מדעת הקהל".

לטענה כי הרפורמה היא בבחינת חיזוק לדמוקרטיה, סתר גז: "חיזוק לדמוקרטיה? ברצינות. הכול אפשר להגיד? איפה העם החכם הזה? אתה באמת חושב ששאלו את מסעודה משדרות או אדון שוורץ מרמת אביב על שיטת הבחירות? בחרו ביבי או לא לפיד, זה מה שקורה כאן", אמר.

"הכל בחירות, זה שביבי נבחר זה אומר שלא יהיה לו משפט?", שאל.

עוד המשיך והוסיף באותו נושא: "זו דמגוגיה מאוד זולה שכל מי שנבחר יעשה את כל מה שכתוב לו במצע. זה לא מצע, זה מרור. אני מאוד מכבד את הציבור שבחר בנתניהו, ואני גם רוצה לומר לכם שהדעות שאני אומר הם לא נגד אותו ציבור, אבל באמת הכול בחירות? זה שביבי נבחר זה אומר שלא יהיה לו משפט? במדינה דמוקרטית אפשר להפסיק משפט באמצע? אני בטוח שגם ביבי יודע את זה. הלוואי והיו שואלים אותו אם הוא בעד כל מה שמציע לוין. האם הוא לא שלח את לוין להטריף את המערכת? תשאלו את עצמכם, האם באמת מישהו מהם רוצים באמת בדברים הללו?".

גז נשאל מה קרה לנתניהו, וענה: "אני חושב שביסוד, נתניהו, נעזוב את זה שהוא איש מוכשר מאוד מעל כולם, גם מתנגדיו יגידו את זה, ביום שהוא יפרוש מהכנסת אני לא יודע כמה עיתונאים לא תהיה להם עבודה. הוא דמוקרט בנשמה, הוא חי בבית כזה כל חייו. מה שקרה זה שהתחילו חקירות נגדו. הוא באמת מאמין ויש יסוד לאמון שלו לפחות בתיק אחד, תיק 4000, שהגישו נגדו כתב אישום מיותר. מה לאדם שכרגע מנהל מדינה ובסופו של דבר עלול להיות מורשע? הוא אומר לעצמו 'אני אצא מהסיפור הזה'. עד החקירות הראשונות, לא היה כמוהו טוב לשלטון החוק. מבחינתו הוא הכי צודק. אני מלווה נאשמים ביום יום שלי, ליוויתי יותר מאלפי נאשמים, אדם שנאשם בפלילים זה הדבר שהוא חי סביבו כל היום. הוא סביב עצמו ובצדק, אפשר להבין אותו, השאלה אם אותנו אפשר להבין".

לשאלה מה עושים ולאמירותיו של נשיא בית המשפט העליון והיועמ"ש לשעבר אהרן ברק שהציע לצאת לרחובות, ענה גז "אני באמת אומר, הבית עדיין לא בוער אבל האש בחצר. מה עושים? אנחנו אמורים להגיב וקשה. אני יודע שנתניהו חושש מדעת הקהל. כל תיק 4000, כל התיק הזה בנוי על חששות מדעת קהל. מי שצריך אם צריך, יוצאים לרחובות. אם הוא ירגיש שהדבר הזה לא יעבור בציבור, הם לא יעבירו את זה. אחרי כל כך הרבה שנות עסיקה בפשע תמים אני לא, אולי אני עדיין מקווה. אפשר לצאת לרחובות ואם צריך, ואני מתנגד לכל זה, יכול להיות עוד חיבור בפוליטיקה שיפתיע את כולנו. אתם באמת חושבים שנתניהו יכול להמשיך ככה?"

לסיום, ציין: "אני מסכים עם הבחירה בחוק, הוא נבחר, וצריך לכבד את דעת הקהל, אבל בואו נשמור על אלה שלא בחרו בו, על המיעוט, הערבים, על כל אלה. על זה כולנו מסכימים. אתה לא רוצה להיכנס לבית משפט ולדעת מה דעתו, מי השופט, מה הוא בחר. נכון שיש עוד כמה מדינות, אבל להם יש שיטת בלמים אחרת. יש להם או חוקה, או שני בתי קונגרסים. לנו אין שום דבר חוץ מבית משפט. הכנסת שייכת לממשלה ולכן הם לא שומרים. אנחנו נחייה רק עם ממשלה. יותר מדי כוח הוא כוח משחית. בואו נבלום את זה בשלבים האלה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM