השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התראיין היום (רביעי) בכאן רשת ב', והתייחס למדיניותו לגבי שימוש במכת"זיות בהפגנות, וכן לאמירתו של חבר מפלגתו צביקה פוגל שטען כי "צריך לעצור את לפיד וגנץ על בגידה".

בן גביר הבהיר כי מי שיחסום כביש בהפגנה ייעצר, ואז התחילה הסערה ברשת
לפיד על בן גביר: "חושש שהוא מקרב אותנו לאינתיפאדה שלישית"

"יאיר גולן מדבר על מרי אזרחי, בוגי יעלון מדבר על סירוב פקודה. אם זה היה הפוך, מה היו אומרים? אני אוהב את צביקה פוגל, הוא גיבור ישראל", אמר השר בן גביר בפתח דבריו, "אני לא חושב שהיה צריך לומר את האמירות שלו. אנחנו לא עוצרים מתנגדים פוליטיים. אמרתי בצורה מפורשת, זו לא דרכנו".

"אני לא מבין את זה, לעמוד בתל אביב עם סמלים נאציים, לקרוא לפגוע ביריב לוין. במקום שבתקשורת ידברו על זה שלפיד וגנץ מבעירים את המדינה, בואו נפסיק עם ההתחסדות הזו", הוסיף, "אני לא אוהב להגדיר פוליטיקאים כבוגדים. אבל מי שם את לוין במדי SS? למה אני היום הפוליטיקאי הכי מאוים במדינה? יאיר לפיד, יאיר גולן ואהוד ברק מסיתים נגד הממשלה כל הזמן".

צביקה פוגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
צביקה פוגל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן נשאל האם המשטרה לא צריכה לפעול באיפוק מול מפגינים, השיב: "אני חוזר אחרי דבריי ואני עומד מאחוריהם, לא יהיה דין למפגינים מסוג אחד ודין למפגינים מסוג אחר, לא יכול להיות שהמשטרה תבוא ויהיו הפגנות של השמאל ששם עוטפים אותם בצמר גפן ונותנים להם להפגין. אני בעד חופש ביטוי מקסימלי".

"יש הרבה מאוד אנשי שמאל, זה אנשים נורמטייבים ציוניים, יש לי מחלוקת איתם אבל שיפגינו שיצעקו חופש ביטוי, אבל יש קבוצה של אנרכיסטים שחושבים שמדינת ישראל צריכה להיות מדינה אש"פית, שצריכים לפגוע בחיילים ושוטרים. דיברנו אתמול על תרחיש בפגיעה בשוטרים ואנשי הביטחון. אני אומר, בוא נגלה אחריות כולנו, הפגנות כמה שיותר, חופש ביטוי היא ציפור נפשה של הדמוקרטיה", ציין השר בן גביר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כמו כן, נשאל לגבי אמירתו של השגריר האמריקאי - "הרחבת ההתנחלויות לא תתרום למדינות שתי המדינות", על כך אמר בן גביר על מקומו בקבינט: "אני חושב שלא, אנחנו שומעים אותם ומעריך אותם, אבל יש מדינת ישראל, מדינה עצמאית, העם בחר והגיע הזמן שכולם יביננו את זה, העם בחר ממשלת ימין עם אג'נדה ימנית, לא מתכוון להצטדק, זה האג'נדה שרוב העם רוצה ,לפתח את ההתיישבות".

"אולי כדאי שגם אלו שמוחים ישמעו את החצי השני, לפחות חצי שני מהעם. יש בינינו מחלוקות אבל בסוף אחים אנחנו. בסוף יש מחבל שיורה, לא מבדיל בין שמאל לימין, כולנו צריכים להיות עם אחד", ציין, "זה צריך להגיד לאנשי אופוזיציה, תרדו מהגג. אני מצפה מכולנו להנמיך את הלהבות, מצד שני, לא מתווכחים להתנצל על האג'נדה שרוב העם בחר בה".