יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס היום (רביעי) בראיון בחדשות 13 לקריאות שעלו מפי גורמים לשעבר במערכת הפוליטית למרי ואמר כי "יש הבדל בין אלה שמנסים לדרוס את הדמוקרטיה לאלו המנסים להגן עלייה, יש הבדל בין כאלה שמפגינים באלימות לבין אלה שמתגוננים מאלימות. אנחנו לא כולנו אותו דבר וצריך להרגיע את השיח".

"יש קווים אדומים שאסור לחצות": ח"כ מהליכוד הגיש תלונה נגד יאיר גולן בגין המרדה

בהמשך, לפיד גינה את דבריו של יאיר גולן שקרא לכאורה למרי אזרחי, וטען כי דבריו של בני גנץ לא הובנו כראוי. "הוא הזהיר מפני מלחמת אזרחים, לא קרא למלחמת אזרחים", אמר. "הם מצפים שהם יבטלו את הדמוקרטיה הישראלית, ושאנחנו נשתוק בנימוס. אנחנו לא נשתוק בזמן שמפרקים את הדמוקרטיה, כל הדיבורים האלו נועדו לוודא שהאופוזיציה תשתוק. הם לא יסתמו לי את הפה, הם לא יסתמו לאופוזיציה את הפה. אנחנו מגינים על המדינה שלנו", הוסיף.

לפיד טען כי זהו אינו המאבק היחיד של האופוזיציה. "אנחנו נעבוד ברחובות, בכנסת, בבתי המשפט וננהל מערכה. היא לא תהיה פשוטה. ממשלת נתניהו לא נבחרה כדי לפרק את הדמוקרטיה. רוב מוחלט של אזרחי ישראל רוצה לחיות בדמוקרטיה. מה שהם עושים עכשיו - זה ביטול הדמוקרטיה הישראלית. רוב אזרחי ישראל ורוב מצביעי הליכוד רוצים להמשיך לחיות בדמוקרטיה. הם מנצלים את זה שביבי חלש ומבוהל מהמשפטים שלו". 

באשר לנתניהו אמר לפיד: "שירגיע את האנשים שלו שאמרו שצריך לעצור אותי ואת בני גנץ על בגידה רק מפני שאנחנו מדברים נגד הממשלה, שזה מה שעושים ממשלים לא דמוקרטיים בכל העולם". לדבריו, "הדבר הזה שהם בבוקר מסיתים ובערב קוראים לכולם להירגע - הוא צביעות בלתי נסבלת. נתניהו שולח את הבריונים שלו להרביץ לחבר׳ה שלי בכבישים- וקורא לנו להירגע.

בהמשך, התייחס גם לרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין ואמר כי "תמיד הייתי נגד אקטיביזם שיפוטי- הפעם זה לא המצב, הם רוצים לבטל את הדמוקרטיה. לוין מעולם לא הסתיר את זה שהוא רוצה לדרוס את מערכת המשפט. מה שהם עושים פה היום - הם מייצרים מצב שהממשלה שולטת בכל. דמוקרטיה זה לא, הם עושים את זה כי לנתניהו יש כתבי אישום וכי יש עבריינים מורשעים בממשלה הזו״.

כמו כן, מתח לפיד ביקורת על התנהלותו של נשיא המדינה בכל הנוגע ואמר כי "אולי הגיע הזמן שגם הנשיא יגיד, שאם יש פה התנכלות לדמוקרטיה הישראלית - אז לא כולם אותו דבר. הנדרסים והדורסים לא יושבים באותה עגלה".

הנשיא הרצוג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
הנשיא הרצוג (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

בסיום התייחס גם לביקורת שהופנתה נגדו על צאתו לחופשה בזמן הצגת הרפורמה. ״אחרי השנה וחצי המטורפת בחיי, הייתי בוויקנד עם אישתי, מי שזה כואב לו בעיה שלו״.