ברקע השיח סביב יוקר המחייה בישראל והקואליציה החדשה, התארח שר השיכון והבינוי היוצא, חבר הכנסת זאב אלקין בתוכנית "איפה הכסף" לשיחה עם ענת דוידוב על בלימת עליות המחירים, צעדיו כשר בממשלה הקודמת והמחאה נגד הממשלה החדשה. 

פגישה עם השר? "מלבד חיוכים במסדרון - כלום"

השר לשעבר נשאל על טיב הקשר שלו עם מחליפו, שר השיכון והבינוי הנכנס, יצחק גולדקנופף: "מלבד חיוכים במסדרון וטקס החילופים, כלום, הצעתי לו לשבת. בינתיים כנראה שמסתדרים לבד". אלקין התייחס בנוסף לנתוני מדד המחירים לצרכן וטען: "זו הריבית ושנתיים של הגדלה דרמטית בהיצע, וגם תוכנית מסיבית של סיוע לזוגות צעירים. כשלושים אלף משפחות זכו בהגרלות של שנת 2022. יש סך הכל כ־120 אלף משפחות צעירות שרוצות לקנות דירה בהנחה, מתוכן כ־30 אלף קיבלו יכולת לקנות בהנחה של מאות אלפי שקלים, יש לכך הרבה השלכות. חלק מאלה שלא זכו בונים על לזכות ולא לקנות בשוק החופשי". 

החל מהחודש הבא: המהלך הדרמטי של סמוטריץ' שיוזיל את מחירי הדלק
אלקין: "זה לא סוד שאני מקבל הצעות מהליכוד, אך התשובה ברורה" | האזינו

חה"כ אלקין הוסיף: "הנתונים שפורסמו היו צפויים. כל הכלכלנים הבכירים דיברו על כך שנראה בלימה של עליית המחירים ואולי ירידה ב־2023. כדי שזאת תהיה מגמה ותחזיות הכלכלנים יתממשו, צריך וקריטי לא להוריד את הרגל מהגז. אם הממשלה והשר החדש ימשיכו באותה תנופת היצע כפי שעשינו, ישימו ולעצמם יעד לא לרדת מ־100 אלף יחידות דיור בשנה וימשיכו בתוכניות סיוע שלא תתרכז רק במגזר החרדי, המגמה שאנו רואים עכשיו רק תלך ותתחזק".

בנוגע למחירי הדירות השכורות טען כי הממשלה הקודמת תיכננה מהלכים שיכלו להציע פיתרונות לבעיה: "גם כאן שמנו תוכנית מאוד ברורה לפתרון. זה לוקח זמן, אם במשך שנים הוציאו כ-1,500 יחידות דיור לשכירות, זה טיפה בים.בתקופה שלנו במשך שנה אחת הגענו כ-7,000". 

אלקין התייחס גם לגל ההפגנות שנראה לאחרונה בתגובה להצגת הרפורמה המשפטית של השר יריב לוין: "אני חושב שהן חשובות, זה אחד מהכלים למאבק נגד הרפורמה המאוד בעייתית של הממשלה. אנחנו נוקטים בכל מיני פעולות, יש לנו תפקיד מאוד מיוחד. בסוף מה שילחיץ באמת את נתניהו ויביא אותו לסגת וללכת לפשרות, זה כשהוא ירגיש שגם בתוך מחנה הבסיס שלו יש אנשים שמתנגדים לכך". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm