ביקורות ותגובות רבות הגיעו לאחר דיווח וואלה!, לפיו ישראל התבקשה ע"י הממשל האמריקאי לעצור זמנית את הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, את הריסות בתי הפלסטינים ואת פינוי הפלסטינים מבתיהם בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, במטרה להרגעת הרוחות, הורדת המתיחות ובלימת ההסלמה. בין התגובות הרבות בלטה תגובתו של ראש המל"ל צחי הנגבי שהתייחס לדיווח ואמר למעריב: "לא עוסקים בזה כלל. ממוקדים במימוש החלטות הקבינט בעקבות הפיגועים בירושלים". 

הרשות הפלסטינית תשהה את צעדיה נגד ישראל? הבקשה של ארה"ב מנתניהו ואבו מאזן

יו״ר סיעת המחנה הממלכתי, ח״כ זאב אלקין הגיב גם כן לדיווח: "ממשלת 'ימין על מלא' הסכימה לצמצם את הבנייה ביהודה ושומרון? וגם להפסיק הריסות בנייה בלתי חוקית בשטחי C. סמוטריץ׳‬⁩ ער? ⁦‪אורית סטרוק‬⁩, את עדיין בממשלה? לבן גביר לפחות יש הישג אדיר עם הפיתות".

השרה אורית סטרוק אמרה: "ממשלה לאומית לא מקפיאה את ההתיישבות בארץ ישראל, ובטח שלא מפקירה את השטח להשתלטות פלסטינית עוינת. נקודה. וסימן קריאה!". כמוה, גם מפלגת הציונות הדתית הגיבה בשלילה לבקשת ארה"ב: "לא תהיה הקפאה של הבנייה ביהודה ושומרון. נקודה. לא תהיה פגיעה בהרתעה הישראלית מול מחבלים. נקודה. לא יהיה המשך בנייה בלתי חוקית והשתלטות ערבית בשטחים הפתוחים. נקודה".

חבר הכנסת דן אילוז אמר על בקשת ארה"ב כי "אסור להתכופף מול הדרישות של מדינות זרות, גם כשמדובר בידידים. ישראל, ורק ישראל, תחליט על המדיניות שלה. עצירה זמנית בעיתוי הנוכחי רק תעודד את גל הטרור". השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "בשמאל יכולים להמשיך לדבר, אנחנו נמשיך לעשות. אין ולא תהיה שום הקפאת בניה והחוק ימשיך להיאכף".

כפי שדווח, במהלך ביקורו בישראל בשבוע שעבר, שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן ביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו ומהנשיא הפלסטיני אבו מאזן להסכים ל"עצירה זמנית" של הצעדים אחד נגד השני לתקופה של מספר חודשים, זאת כחלק מניסיון להוריד את רמת המתיחות, ולבלום את ההסלמה בגדה המערבית. כך, דווח בוואלה! לפי מידע מגורמים בכירים ישראלים ואמריקאים.

במידה וישראל תנקוט בצעדים המתבקשים, הפלסטינים ישהו את כל המהלכים נגד ישראל במוסדות האו"ם ובפורומים בינלאומיים שונים, ויחדשו את התיאום הביטחוני עם ישראל שהוקפא לפני כשבועיים בעקבות פעולת צה"ל בג'נין. כך, לפי תכניתו של בלינקן.

בתגובה, ע"פ הדיווח, ישראל הבהירה לארה"ב כי היא מוכנה לנקוט בצעדים כדי להפחית בצורה משמעותית את הפעולות והצעדים להם מתנגדת ארה"ב, אך הבהירה כי לא תוכל לעצור אותן באופן מוחלט, במיוחד בכל הנוגע לבניה בהתנחלויות. לעומת זאת, הפלסטינים מצידם הבהירו כי הם מוכנים ל"לעצירה זמנית" כזו בתנאי שהיא תהיה הדדית.