ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (ראשון) כי הוא דוחה את דבריה של ח״כ טלי גוטליב נגד נשיאת בית המשפט העליון חיות לאחר שהאשימה אותה בפיגוע בירושלים ביום שישי. ״מי שאשם בפיגוע הוא המחבל הפלסטיני ולא אף אחד אחר״, מסר נתניהו.

"הוכיחה חוסר התאמה": טלי גוטליב במתקפה חריפה על היועמ"שית
רפורמת לוין? "תפארת הדמוקרטיה": עימות סוער בין טלי גוטליב לבן כספית

באופוזיציה, גינו את דבריה של גוטליב בחריפות וח"כ פנינה תמנו שטה (המחנה הממלכתי) אמרה: "מקווה שהנשיאה חיות תגיש תלונה במשטרה נגד טלי גוטליב בשל דבריה על נשיאת ביהמ"ש העליון".

גם ח"כ זאב אלקין ממפלגתה הגיב: "בוקר ראשון למבצע הנחוש נגד הטרור בירושלים 'חומת מגן 2' שהבטיח לנו ‎איתמר בן גביר. אני מבין שכוחות הקואליציה הצליחו לזהות את 'המפקדה הראשית של הטרור' בבית המשפט העליון. לאור ריכוז הכוחות השבוע לקראת המבצע הנחוש נגד המפקדה הזאת הוחלט כנראה גם לא להגיב לירי מעזה. אתם לא מתביישים?".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסר: ״ההשתלחות וההסתה המסוכנת של אנשי נתניהו נגד נשיאת העליון ומערכת המשפט הן תמרור אזהרה לכולנו. ‏השיח מתדרדר למקומות מסוכנים שעלולים לעלות לנו ביוקר. ‏נתניהו - גינוי רפה לחברת מפלגתך לא יספיק כאן, אני קורא לך לשים סוף לשיגעון ולעצור עכשיו את ההפיכה המשטרית, לפני שיהיה מאוחר מדי״.

טלי גוטליב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
טלי גוטליב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, מנכ"לית תנועת 'דרכנו', רחל עזריה, הגישה תלונה במשטרה נגד ח״כ גוטליב בגין הסתה: "דבריה החמורים של ח״כ גוטליב מעמידים בסכנה את נשיאת בית המשפט העליון, לא ניתן להשלים עם אמירות מהסוג הזה שחותרות תחת יסודות המשטר שלנו. גוטליב חצתה קו מסוכן מאוד ומתירה את דמה של נשיאת בית המשפט העליון.  על משטרת ישראל לחקור אותה מייד על הסתה. במקום לדרוש מהשר לביטחון לאומי ומהממשלה שידאגו לביטחון האזרחים בירושלים, חכ גוטליב מחרחרת ריב ומלבה מלחמת אחים".

כאמור, ח"כ גוטליב כתבה בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כי "אני מאשימה את נשיאת העליון בפיגוע. אני מאשימה אותה בתחושת הכאוס בעם ישראל. אני מאשימה אותה בהרס ופגיעה קשה בדמוקרטיה ובשלטון החוק. היא הפחידה מפני ממשלת ימין. לא מפני הרפורמה. אז מה אם יהיה כאן כאוס, אז מה אם אוייבנו יזנבו בנו כי יזהו חולשה בקירבנו, הכל כשר בדרך למיטוט שלטון ימין".