עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, שוחח הבוקר (ראשון) עם יואב מינץ בתכניתו ברדיו צפון 104.5FM על התנהלותו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לאחר הכרזתו כי יש להנחות את מערכת הביטחון לצאת למבצע 'חומת מגן 2'. 

בן גביר הכריז: "להיערך לחומת מגן 2"; גורם מדיני תקף: "לא להחליט על המדרכה"

לשאלת המרואיין האם "איתמר בן גביר איבד את זה, איבד את השליטה", פישלר השיב בחיוב: "כן. לצערי הרב כן. לא יודע אם איבד את השליטה, כדי לאבד את השליטה אתה צריך שתהיה לך שליטה. אתה לא יכול לאבד על משהו שאין לך. כנראה שאין לו את זה. אין לו את היכולות ואין לא את הניסיון הזה. אזכיר לך שהצעד הראשון שלו היה להוציא מהקופה הציבורית 3.5 מיליון ש"ח ולשנות את שם המשרד מביטחון פנים למשרד לביטחון לאומי. אגלה לך סוד. זה שנולד תינוק ואתה משנה את השם שלו לגאון זה לא הופך אותו לגאון. זה ששינה את השם למשרד לביטחון לאומי עדיין לא הביא את הביטחון", תקף.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "חיכיתי ליום ראשון בבוקר שיהיה לנו 'שומר חומות 2' כיוון שהוא הצהיר שיהיה 'שומר חומות 2'. הוא הצהיר את זה לא רק מול המצלמות אלא גם מול תחנת האוטובוס ועל המדרכה. אני לא יודע אם ככה מישהו במדינת ישראל מכריז על 'שומר חומות 2', כאשר בוודאי מקבלי ההחלטות לא סביבו, בוודאי מי שהיה צריך לשמוע את זה אסור היה לו לשמוע את זה. בנוסף, אני גם מאוכזב מאד מניצב דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים. ציפיתי ממנו שיגיד לשר: 'תקשיב טוב, כבוד השר, אני לא מגיע אליך למשרד. אני מגיע אך ורק ללשכתו של המפכ"ל ואם המפכ"ל יתן לי הוראה אחרי שידבר איתי, רק אז אני אלך. אני לא אלך מאחורי גבו או בלי ידיעתו של המפכ"ל'. אני חושב שהוא לא היה צריך ללכת בכלל. היה צריך להגיד: 'אדוני תעשה מה שאתה רוצה'. ככה הייתי מצפה. בכל הכבוד לכבוד השר, הוא לא יכול להיכנס לכל מיני שיקולים מבצעיים וזה  שיקולים מבצעיים הפגנות. יכול להיות שמפקד המחוז טעה בשיקול המבצעי שלו ולא בדקו את זה. גם אם כן, לא צריך לנזוף בו בתקשורת, בפרהסיה, את מי אתה מנמיך פה?"

פישלר התייחס לסוגיה סביב המתיחות בין מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי לבן גביר: "אם איתמר בן גביר חושב שהמפכ"ל יניח את המפתחות וילך הביתה אז אני מודיע לך, התוכנית מוקלטת: המפכ"ל שלנו קובי שבתאי לא ישים את המפתחות ולא יילך דקה לפני סוף הקדנציה. ואני נחוש. יש שתי אפשרויות: או שישסיים את השלוש שנים ולא יקבל את השנה הרביעית אני מאמין שאם איתמר בן גביר יכיר את המפכ"ל כן ייתן לו. אפשרות שנייה: המפכ"ל יסיים את הקדנציה אחרי 3 שנים. יש עוד דרך באמצע. איתמר בן גביר לא יכול לפטר מפכ"ל. מי שיכול לפטר אותו זה רק ממשלת ישראל".

עורך הדין נגע בנושא פורום הניצבים מיוחד שבן גביר הודיע במהלך סוף השבוע כי יקים סביבו: "יש לי חדשות בשבילך. הוא יכול להתקשר גם למפקד ברית נאט"ו שיבוא ארצה ויעזור לו. זה בכלל לא מענין. למפכ"ל יש מי שעוזר. יש לו ניצבים ומפקדי מרחבים, תחנות ושוטרים והם אלה שמסייעים לו בעבודה. איתמר רוצה לקחת סיוע שלניצבים בדימוס? שייקח. זה לא צריך לעניין אותנו. אגב, למה אתה מצהיר על זה? מה זה עושה? עצם זה שאתה אומר את הדברים האלה, זה בכלל להשפיל את המפכ"ל. למפכ"ל יש את היכולות האישיות וגם את מפקדי המחוזות לעבוד. איתמר היקר. התפקיד שלך הוא לסייע בתגבור בכוח אדם, בכסף, בקיצוצים, באסטרטגיה, בתוכניות. תעבור בתחנות ותראה את המצוקה שלהם. תעבור במטה ותראה את השומן. תעבור בלהב 433 ותראה את הסופר-שומן תעבור ותראה כמה עבודה יש לך במקום למהר ולהצהיר הצהרות. המשטרה זקוקה לשקט. השמיכה קצרה. היא חייבת להיות מרוכזת בעבודה ואתה מציק לה. אתה מפריע למפכ"ל בעבודתו. כל הצהרה כזו כל רעש כזה, וכל שופוני כזה לא נותנים שקט למשטרה. מדבר אליך אחד שמאד רוצה בהצלחתך. מאד. אל תצא לתקשורת באופן חפוז. שקול מלים ותן למשטרה שקט תעשייתי. תן לה לעבוד. אל תפריע".