לאחר שביישוב אפרת שבשומרון הצטרפו אתמול לראשונה למחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, ראש המועצה אפרים דוידי העריך היום (ראשון) כי החל ממחר יחול שינוי בגישה של הממשלה כלפי הרפורמה. בשיחה עם בן כספית וינון מגל ב-103FM אמר דוידי כי "הצדדים יתכנסו להידברות ישירה ויותר קונקרטית". 

ביידן על הרפורמה במערכת המשפט: "שינויים כאלה דורשים הסכמה רחבה"

לדברי דוידי, "אנחנו בתחושה שכרגע משהו מתבשל שהולך להוביל לשינוי מאיך שהכל מתנהל עד להרגע והחל ממחר. מתחילים להבין שצריכים לעשות משהו אחרת".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"כולנו מבינים שאנו נמצאים במקוחם שבו יש מנהיגות שמתנגדת לרפורמה ויש מנהיגות שתומכת בה, אבל אין מנהיגות שקוראת להידברות ולמפגש של שני הצדדים", הוסיף דוידי. "התחושה של ראשי הרשויות בשטח קשובים אל התושבים ורואים אותם, והמפגינים בחוץ ואנשי הייטק והבוקר גם מממשל ארה"ב, זה שממשלת ישראל צריכה להשקיע יותר ברתימת כל הכוחות כדי לראות שאפשר להתקדם ביחד, ולא בהתכתשות ובמאבקים של מי שיהיה חזק יותר הוא שינצח. אנחנו בקרבנו יש כאלה שתומכים ויש כאלה שמתנגדים, אני תומך בה באופן אישי אבל אם היא תמשיך להטיות מקודמת בצורה בה היא מקודמת, בסוף לא תהיה רפורמה ולא תהיה עם".

את דבריו חתם באומרו, כי "צריך לראות איך רותמים את השטח, את אנשי ההייטק, אנשי העסקים ואת הממשלה בארה"ב, כדי שכולם לא יהיו בתחושה שהם מאבדים משהו. בהבנתי כנראה שביממה האחרונה כן מתחוללת דרמה שכרגע היא מאחורי הקלעים, כנראה שמיד אחרי ההצבעה כן יהיה משהו משמעותי שיקרה. קורה כרגע משהו, אחרי ההצבעה יתכנסו להידברות יותר ישירה וקונקרטית שאני מקווה שתרגיע את השטח ותיתן תחושה שאנו יכולים לחיות כאן בחיים משותפים. כרגע מתבשל משהו שהולך להוביל לשינוי באיך שהאירוע הזה מנוהל. אני חושב שמתחילים להבין שצריכים להתחיל לעשות כאן משהו אחרת". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm