סגן ראש הלשכה המדינית של ארגון חמאס, סאלח אל-עארורי, תקף היום (שני) את ממשלת ישראל, בראשותו של בנימין נתניהו, ואמר כי "הממשלה הזו שונה מקודמותיה, היא אינה מתחשבת בחוק או בקהילה הבינלאומית". כמו כן, הצהיר כי על הפלסטינים "להסלים את ההתנגדות נגד ישראל". זאת, לאחר החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני אמש להכשיר תשעה מאחזים נוספים ביהודה ושומרון.

אל-עארורי הדגיש כי "הממשלה הישראלית רוצה להשתלט באופן מלא על ירושלים והגדה המערבית. הממשלה הציונית החדשה מאמינה שהגדה המערבית חשובה לה יותר מתל אביב והנגב, והיא רוצה ליצור מתיחות חדשה באזור כדי להשלים את העקירה של עמנו, ולכבוש את הגדה ואת ירושלים".

איסמעיל הנייה וסאלח אל-עארורי (צילום: AFP)
איסמעיל הנייה וסאלח אל-עארורי (צילום: AFP)

עוד הוסיף, כי "האחדות היא קונצנזוס בין סיעות ההתנגדות, כשעזה מנהלת מלחמה, זה לא למען עזה, אלא למען כל המוקדים". לדבריו, "ממשלת ישראל החדשה רוצה להשתלט על מסגד אל-אקצא, יש לה תכנית לעקור את העם הפלסטיני מגבולות 48', לשם מטרה אחת - להיפטר מאיתנו". אל-עארורי אמר בנוסף כי "התוכניות של הממשלה החדשה הזו נוכחות בכל מקום, ולכן עלינו לאחד את שורותינו לגבי החזון הלאומי ולהתעמת עם הכיבוש".

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס ציין כי "אסטרטגיית ההתנגדות לכיבוש צריכה להתקיים בכל האמצעים והכלים, ולכן על אש"ף לפעול בכל הפורומים הבינלאומיים כנגד הישות הציונית ולחשוף את החרפה. כל ממשלות ערב חייבות לפעול נגד הממשלה הפשיסטית ולהראות את פניה. מה שנדרש הוא להסלים את ההתנגדות נגד הכיבוש בכל האמצעים העממיים, באבנים וכלי נשק. זו לא רק הזכות, אלא החובה להילחם בכיבוש. הצבא מולו אנחנו מתמודדים מורכב מכלי רכב חמושים ומשוריינים שמסתערים על הערים והמחנות שלנו, ולכן עלינו לדעת להגן על עצמינו ולהילחם".

בסיום נאומו, הסביר כי "ההיסטוריה לא תרחם על מי שלא התנגדו לכיבוש הזה בכל מקום. יש לנו את כל נקודות החוזק, ארסנל הנשק של הכיבוש לא יועיל בהתמודדות עם עמנו. המערב עסוק במלחמה באוקראינה והוא אינו רוצה לשמוע מילה על פלסטין. בנסיבות אלו, עלינו לשים את הנושא על השולחן, ואין דרך טובה יותר מההתנגדות, וכל תנועה פוליטית שאינה מבוססת על התנגדות, אינה מועילה".