נאומו של אריה דרעי בישיבת סיעת מפלגת ש"ס בכנסת נקטע היום (שני) על ידי מפגינים שהתפרצו לדבריו. "תתבייש לך!", צעק אחד המפגינים שהתפרץ לחדר בזמן נאומו. לאחר זמן קצר, מפגין נוסף התפרץ והוצא מהאולם.

בפתח נאומו התייחס לפיגוע הדריסה שאירע בירושלים, ואמר: "קשה להתאושש מהתמונות של יום שישי והתמונות שנתגלו של שני המלאכים הקטנים עם החיוכים בבגדי שבת. שני ילדים טהורים וקדושים שהלכו לבני משפחתם לשמחה בבני ברק ונרצחו כי הם יהודים, כך גם האברך הטהור שנרצח בדם קר רק בגלל שהוא יהודי. הרוצחים המתועבים הללו לא מבדילים בין חרדים לחילונים, אשכנזים לספרדים. הם מחפשים את היהודים. אחים אנחנו, אין לנו משהו אחר - אין לנו ארץ אחרת. זה הגורל שלנו, בני עם אחד אנחנו".

עוד הוסיף: "כמובן שאנחנו, כל הסיעה, ואני באופן אישי, מאחלים לאבי המשפחה שמצבו הדרדר היום והחמיר רפואה שלמה ומחזקים את ידיה של האם שמעודדת ומחזקת באמונה שלה וכוחותיה הנפשיים האדירים".

בהמשך, התייחס דרעי לדברי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט, שטען בראיון ל"עובדה" בקשת 12 כי "לא הייתה שום התייחבות לפרישה מהחיים הפוליטיים בהסדר הטיעון של דרעי": "אלו דברים חדים ברורים שמחזקים ומאמתים את מה שאמרתי כל השנים", אמר יו"ר ש"ס. "לא קיבלתי שום סדר מקל, אולי הפוך".

בעת הזו מפגין שהתפרץ לישיבת הסיעה צעק לעבר דרעי: "תתבייש לך!", והוצא מהאולם. דרעי: "לא נורא, אם יש עוד אחד כזה שיצא עכשיו, לא להפריע באמצע", אמר דרעי.

מפגינים פרצו לחדר הסיעה של ש"ס וצעקו לעבר אריה דרעי: "תתבייש לך, אתם לא תהרסו את הדמוקרטיה". צילום: ערוץ הכנסת

הוא המשיך: "מנדלבליט הודה שהיה עינוי דין במשך שנים ארוכות, והוא לא יודע להסביר את העינוי דין הזה שהתחיל בחשדות חמורים ונגמר במה שנגמר. הסדר טיעון מחמיר, אזרח אחר לא היה מקבל כזה דבר, לא היה מגיע כלל לבת המשפט", טען. "זה לא מונע משופטי ביהמ"ש העליון לכתוב על השתק שיפוטי".

מפגין נוסף התפרץ לישיבה ולאחר זמן קצר הוצא גם כן. דרעי ביקש: "תעשו חצי סיבוב, תראו אם יש לידכם עוד אחד", והמשיך: "צר לי שעל סמך דברים לא מבוססים נכתב בהחלטת ביהמ"ש העליון על השתק שיפוטי, שכן לא היה צורך בתהחייבות ואני מצפה שהדברים יתוקנו".

לאחר מכן, התייחס דרעי לנאום נשיא המדינה יצחק הרצוג, בו הציג מתווה לפשרה ברפורמה במערכת המשפט שעוררה סערה רבה במדינה: "אתמול היה דבר חשוב מאוד. נשיא המדינה, שאני מכבד אותו ומוקיר אותו, הניח אמש מתווה וקרא מדם ליבו למנוע מלחמת אחים ולהגיע להידברות, והניח מתווה של מספר נקודות שהוא מציע הצעה של פשרה. אני מכבד את הנשיא. אני חושב שיש לנו עכשיו מינימום של שבוע לשבת לדבר על הדברים האלו", אמר.

יצחק הרצוג (צילום: חיים צח לע''מ)
יצחק הרצוג (צילום: חיים צח לע''מ)

"אני לא מסכים לכל המתווה, אבל זה דבר שאפשר לדבר עליו. לצערי בכל ההפגנות היום לא שמעתי אחד שמוכן לקבל את הבסיס של הנשיא להידברות", הוסיף. "יש חלון זמן עד שבוע הבא - אפשר לשבת לדבר. אני קורא ואומר: כל הקריאות הנוראיות שאני שומע מאנשים חשובים לא שולי העם לשפיכות דמים ודברים הזויים - נקווה שעל סמך תיאורי הנשיא יש כאן משהו לדבר עליו, מצד הקואליציה יש נכונות להידברות, אבל לא נרד מהרפורמה אלא בסיס לשיח".