עו"ד פיני פישלר, יו"ר משותף של ועדת המשטרה בלשכת עורכי הדין, שוחח הבוקר (ראשון) בתכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM, לאחר דבריו של  יו"ר הועדה לבטחון לאומי, ח"כ (תא"ל מיל') צביקה פוגל, שאם המפכ"ל קובי שבתאי לא יישר קו, הוא יפוטר

"אני עוקב אחרי תא"ל צביקה פוגל. אני חושב שיש לו עוד הרבה מה ללמוד. לצביקה פוגל צריך להגיד: סייג לחוכמה שתיקה וקשור את עצמך קודם. אתה לא יכול לאיים או להלך אימים, בין בשמך או בשם השר על מפכ"ל משטרת ישראל", תקף פישלר בתחילת הריאיון. "בוא נעשה סדר בדברים. ראינו אתמול את המפכ"ל מתראיין בערוץ 12, ראיון יוצא מן הכלל. ראינו מפכ"ל דעתן, אמיץ, שלא אף אחד ממטר. יש לו סכין בין השיניים, לב זהב. מדינת ישראל עוד תתגעגע למפכ"ל בדמותו. לגבי צביקה פוגל: אמירות כאלה כמו שאני שומע, אם צריך מדי פעם ליישר לו את הקו, אז ניישר לו את הקו".

עוד המשיך ואמר באותו נושא: "תקשיב טוב, צביקה פוגל. המפכ"ל הזה הוא לא בובת פרווה על הדש-בורד אצלך באוטו ואתה לא יכול לדבר בשפה כזו חצופה ומתנשאת גם למפכ"ל. מה זה ליישר לו את הקו? מה הוא בטירונות אצלך? אתה ראית את המפכ"ל לא מיישר את הקו? המפכ"ל עובד על פי מדיניו השר, והמפכ"ל וקציניו נותנים את הפקודות בשטח ולא אתה תא"ל צביקה פוגל. מה זה 'אם לא, אנחנו נפטר אותו'? אתה לא מסוגל לפטר אותו ואין לך סמכות לפטר אותו. רק לממשלת ישראל יש סמכות לפטר אותו. איזה מסר מעביר תא"ל צביקה פוגל לשוטרי משטרת ישראל שהמפכ"ל קובי שבתאי, הוא המפקד שלהם? הרי הוא משפיל אותו, הוא מבזה אותו, הוא דורך עליו ואתה רוצה שאשתף עם זה פעולה? איזה שפה זו? אתה מכיר מאז קום המדינה, שר ביטחון שמדבר ככה לרמטכ"ל שלו? מאיפה למדו את תרבות הדיבור? אתה רוצה להעיר למפכ"ל? השר יקרא למפכ"ל ללשכתו, יעשו סיעור מוחות הכי קשים ואני מכיר טוב את קובי שבתאי, ואני מכיר אותו הוא גם יענה לו כמו שצריך".

לשאלה מדוע השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לא קורא לסדר את פוגל, השיב פישלר: "בוודאי, זה מה שאני אומר! תעשה סדר אצלך בבית אדון בן גביר. הוא שליח לו. אתה צריך להגיד לו: אתה לא יכול להתבטא ככה כלפי המפכ"ל. לא רק קובי שבתאי, כלפי כל מפכ"ל. אני לא מבין איך אפשר לרמוס את כבודו של אדם בפרהסיה. האיש הזה עובד 7/24 כולל בשבתות, ובהפגנות. אתה קורא באמצע מבצע של הפגנות בירושלים לניצב דורון תורג'מן ללשכה. תן לו לעבוד, לסיים את המשימה. אל תקרא לו, תקרא למפכ"ל, הניצב לא כפוף אליך, המפכ"ל גם לא כפוף אליך, הוא כפוף לחוק ולמדיניות!"

בכל הנוגע להשלכות של התבטאויות כמו אלו של חבר הכנסת מ'עוצמה יהודית', ענה המשפטן: "לא מזיזות לו כלום. המפכ"ל הזה בטון יצוק. הוא רואה רק את המשימות שיש לו, רק את החוק, רק את טוב משטרת ישראל. אתה יודע שפישלר מבקר את המשטרה הרבה שנים. המפכ"ל הזה הוא דמות מופת. אני לא מוכן לשמוע את העלבון הזה בפרהסיה! כמשפטן אני מכיר את חזקת תקינות המינהל. מה שאנחנו רואים זו לא חזקת תקינות המינהל. זו הכפשה ולהלך אימים על מפכ"ל משטרה. 'אם לא תעשה כך וכך נפטר אותך'. איפה נשמע דבר כזה. מי אתה? מי שמך? אתה חבר כנסת. יש שר".

לשאלה האם יש מקום להתערבות של ראש הממשלה בנושא, ציין: "חד וחלק. ציפיתי שראש הממשלה יבוא ויגיד, חדל אש! תפסיקו. השמיכה קצרה, התקציב קטן, מעט שוטרים, מליון משימות ועוד יש רעשי רקע שמפריעים. למה? הרי כולם צריכים לקחת את האלונקה ולצעוד קדימה אז אתה שם לו רגלים? ואתה משפיל אותו בציבור ועוד לפני הפקודים שלו? איזה מן תרבות זו מי לימד אותך את זה בצבא? אתה העזת ככה לדבר בצבא? אני הכרתי את רפול זכרו לברכה. אם רפול היה שומע דברים כאלה, הוא לא היה שניה בצבא! זה הזמן לסייע למפכ"ל ולמשטרה ולחבק ולגבות את השוטרים ולהיות גב יצוק ואיתן עם השוטרים ותפסיקו לשחק במפכ"ל כאילו הוא פיון על לוח השחמט. תפסיקו עם תרבות הדיבור הזאת. תשמשו דוגמה אישית, או תשים את המפתחות, אדון צביקה פוגל ותלך הביתה!"