הבוקר (שני), ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט, התייחס בדיון בוועדה להפגנה מול ביתו הבוקר על ידי המתנגדים לרפורמה המשפטית. "מי שמנסים לחסום דרכם של ח"כים מלהגיע להצבעה בכנסת זה לא דמוקרטיה אלא צעד אנטי דמוקרטי. אפשר להפגין אך חסימה של ח"כ גוטליב, שלי או של אחרים בדרכם לפרלמנט היא צעד של משטרים לא דמוקרטיים", אמר.

עוד התראיין הבוקר רוטמן לתוכנית "שבע תשע" ב-103FM. בראיון התייחס לחסימת רכבו בידי מפגינים: "התרשמתי מהמסירות של אנשים לבוא ולהפגין, אני גר די בחור, זה די מרשים. אין ספק שמסירות הנפש להפגין היא חשובה. לצערי המפגינים נופלים לידיים של חסרי מצפון שמספרים להם שקרים. אנחנו כולנו ראינו מה הבעיה בהליכי מינוי שופטים חשאיים. שימוע פומבי בוועדת חוקה, ומפגינים על הדברים האלו בשם הדמוקרטיה".

האזינו לקטע מהתוכנית:

היום הכנסת צפויה להעלות את הצעת החוק הראשונה בנוגע לרפורמה המשפטית - תיקון לחוק יסוד השפיטה שמשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושולל את סמכות ביהמ"ש לפסול חוק יסוד. רוטמן: "בניגוד מוחלט לרוב מדינות העולם, שבהן רק פוליטיקאים קובעים מי יהיו בבית המשפט, עשיתי וועדה שמבוססת על המבנה הקיים, נתתי נציגות לאופוזיציה, מה שלא קיים בחלק גדול ממדינות העולם שבהם רק הקואליציה, רק הממשלה ממנה שופטים. אני מאוד מעריך את המפגינים, חבל לי שאנשים צינים מוכרים להם שקרים".

שגריר ארה''ב בישראל תומאס ניידס (צילום: מרק ישראל סלם)
שגריר ארה''ב בישראל תומאס ניידס (צילום: מרק ישראל סלם)

ח"כ רוטמן התייחס גם לדברי שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, שהמליץ להאט את הליכי החקיקה: "אני אומר בצורה ברורה - אין שום לגיטימציה להתערבות בהליכי חקיקה. אין שום לגיטימציה לאף אחד כולל אף אחד להגיד לכנסת 'תעצרו הליכי חקיקה', בטח לא בסוגייה שהיא עניין ישראלי פנימי. יש קמפיין מאוד מאוד מסיבי לבלבל גם אנשים שמביעים דאגה, רובם לא מביעים דאגה מהרפורמה, הם מביעים דאגה מהמחאה. גם כשמדברים על הפגיעה בכלכלה, מדברים על הפגיעה בכלכלה שהמחאה וקמפיין ה־BDS שיאיר לפיד מנהל נגד מדינת ישראל גורמים. לא על השאלה, עם כל הכבוד, לא נראה לי שאיש בעולם מתרגש מהשאלה האם מדינת ישראל תבחר את השופטים שלה בהליך שכל העולם בוחר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM