מהומה בכנס: מפגינים כנגד הרפורמה המשפטית התפרצו לפני זמן קצר לדברי יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, בעת שזה השתתף בפאנל בכנס ירושלים ה-20 של קבוצת "בשבע". הם צעקו לעברו: "בושה, הפיכה שלטונית, תתביישו, אתם לא נבחרי הציבור שלנו".

יום של מחאה: מתנגדי הרפורמה חוסמים צירים מרכזיים ברחבי הארץ
"תמצאי סידור לילדה": תיעוד דרמטי מפתח ביתה של גוטליב

האירוע התקיים על רקע הסערה סביב ההצבעות שיחלו היום בכנסת, כחלק מהרפורמה המשפטית אותה מקדמת הממשלה. רוטמן בתגובה, תקף אותם ואמר: "זו פשוט הזייה. האנשים האלה צועקים להמשך שליטה ללא מיצרים של שופטים בוועדה".

לגבי האפשרות של שיח עם האופוזיציה בנוגע לרפורמה, אמר רוטמן כי "שר המשפטים יריב לוין וגם אני אמרנו שנשמח מאוד, להעביר בהסכמה ואני חושב שיש הרבה דברים ונושאים שמונחים במסגרת מה שמכונה הרפורמה, שיש הסכמה לגביהם. למשל, לגבי הוועדה לבחירת שופטים שיש שוני בין ההצעה של לוין לבין ההצעה שלי שמגיעה לקריאה ראשונה".

חה״כ רוטמן הוסיף: "אני חושב שאין סיבה שמדינת ישראל תהיה מהבודדות בעולם שהעם לא מחזיק ביכולת לבחור את השופטים. אין לזה שום הצדקה, העובדה שנכון לעכשיו אנשים עומדים פה מחוץ לאולם או בדרך בין פה לבין הכנסת ומפגינים כדי שהליך בחירת השופטים ימשיך להתנהל בדלתות סגורות ויהיה וטו על מינוי בחירת שופטים ועושים תחת הכותרת 'דמוקרטיה' זו הזיה. האנשים האלו צועקים רק שצריך, הם ללא שליטה של מיצרים של שופטים בוועדה".

לשאלה האם יסכים במסגרת ההסכמה הרחבה לפשרה שבה בקואליציה לא יהיה רוב, ענה: "אני לא רואה שום סיבה בעולם שלקואליציה ולעם לא תהיה יכולת לבחור את השופטים. לא רואה שום סיבה. יש פה איזשהו דיבור, כאילו יש פה פשרה בין שני צדדים. זה נורא יפה שתהיה הסכמה ואז אתה מגלה מה קורה בשיטה הנוכחית ובוא נגיד שעכשיו זה שלושה נציגי קואליציה מתוך תשעה, נגדיל את זה לארבעה ועדיין יהיה רוב לאנשים שאינם נציגי הקואליציה, מה יקרה? התוצאה היא מאוד פשוטה. כשהימין בשלטון הוא לא יכול למנות שופטים, השמאל יכול למנות שופטים. תגיד לי שאני מדמיין. ניסנקורן לבד כאשר שלושת השרים האחרים לא בחדר הוא מינה 61 שוטפים בשעתיים או בחמש שעות, תלוי בגרסה".