המערכת הפוליטית ממשיכה לסעור: מליאת הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) בקריאה ראשונה, שניים מחוקי הרפורמה במערכת המשפט. בעקבות כך, חברי הכנסת באופוזיציה תקפו בחריפות את חברי הממשלה, כאשר הביאו את התנגדותם הנחרצת להמשך החקיקה. חברי הקואליציה מצדם, כולל רה"מ נתניהו, הביעו את שביעות רצונם מהמשך תהליך הרפורמה המשפטית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "לילה גדול ויום גדול". 

מנגד, יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף וצייץ: "חברי הקואליציה - ההיסטוריה תשפוט אתכם על הלילה הזה. על הפגיעה בדמוקרטיה, על הפגיעה בכלכלה, על הפגיעה בבטחון, על זה שאתם קורעים לגזרים את עם ישראל ופשוט לא אכפת לכם".

חבר הכנסת בני גנץ, הביע גם הוא את סלידתו וצייץ: "ערב שחור לדמוקרטיה. מחר בבוקר ממשיכים במאבק!".

יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי, כתבה: "התנהלות הקואליציה - הוכחה חד משמעית שאין שום רצון להידברות. קוראת שוב לחבריי לפיד וגנץ להודיע לנשיא שלמרות הרצון הטוב - עם החבורה הדורסנית הזו לא ננהל שום מגעים ושום הידברות. המטרה המוצהרת שלהם היא לדרוס את הדמוקרטיה, תוך כדי שהם טומנים לנו מלכודות ופתיונות בצורת 'הידברות'".

יו"ר הכנסת לשעבר, חבר הכנסת מיקי לוי, הוסיף תמונה מהמחאה נגד הרפורמה המשפטית, מול משכן הכנסת, וצייץ: "גם אחרי הלילה האפל הזה, התקווה הציונית להיות עם חופשי בארצנו, בוהקת ונוצצת באור יקרות ונמשיך להיאבק עליה".

חבר הכנסת רון כץ צייץ: "20.02.2023 תזכרו את התאריך, זה יהיה בבגרות בהיסטוריה. היום בו גנבו את המדינה. נמשיך להילחם על הדמוקרטיה. כואבים וחבולים, אך אוהבי המדינה תמיד אופטימיים".

בתוך כך, מארגני המאבק נגד הרפורמה המשפטית הגיבו גם הם להצבעה בכנסת: "בתוך הזמן השחור אנו נמצאים בנקודה החשוכה ביותר מאז קום המדינה. כש-37 נציגי העם חתמו על מגילת העצמאות שהגדירה את דמותה של המדינה, הם לא דמיינו שנגיע לרגע שבו כנסת ישראל תנסה לדרוס כל ערך שנכתב בה".

"אנו מאשימים את בנימין נתניהו וחבורת השנאה והפחדנים שמקיפה אותו, בניסיון מכוון להביא לחורבן בית שלישי ובניסיון לפגע בליבה של הדמוקרטיה הישראלית. 63 חברי כנסת הצביעו היום בעד חורבן הבית, בעד קרע נורא בעם ובעד התנקשות בדמוקרטיה. אותם פחדנים ועבריינים ייזכרו בספרי ההיסטוריה כמי שניסו ונכשלו לבצע הפיכה".

"ימים קשים עוד לפנינו, אך אהבת המדינה שבהקה מליבם של מיליוני המפגינים והמפגינות שיצאו בשמונת השבועות האחרונים יאירו את הדרך של מדינת ישראל לעתיד טוב יותר. בימים ובשבועות הקרובים נגביר את פעולות המחאה, ללא פחד וללא מורא, נשמור יחד, כולנו, על ישראל יהודית ו-ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ת", הוסיפו.