ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) חבר בוועדת החוקה, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM, והתייחס לרפורמה במערכת המשפט והחשש מהשלכות כלכליות על המדינה בעקבות התחזקות הדולר על פני השקל, וכן ביקר את התנהלות היועמ"שית.

המשבר נמשך: השקל מתרסק מול הדולר, מחירי מוצרים צפויים לעלות
המחאה נגד הרפורמה המשפטית: הצעד החריג שנשקל באופוזיציה

"אני אומר ככה - הדולר מתחזק בכל העולם, יש פה מגמה של התחזקות כבר חודשים ארוכים", אמר ח"כ קלנר בפתח דבריו, "אני לא מודאג, אני בטוח שאנחנו מחזקים את הכלכלה. מדינת ישראל, הכלכלה, השקל, בסופו של דבר הכול יתחזק. מדינת ישראל תתחזק מכל בחינה שהיא. כמובן שיש גם צעדים כלכליים שצריכים לעשות. מדינת ישראל בוודאי רק תתחזק מכל בחינה שהיא, וכל הסיפורים האלה ייראו בדיוק כמו הסיפורים שהיו על מתווה הגז. כשאני קורא מה שכותבים אני רואה תמונה שהיא קצת בעדינות שונה ממה שמתוארת".

"ממה מודאגים? בעיקר מחוסר יציבות", הוסיף, "לא מתייחסים לרפורמה עצמה. ברור שכשיש במדינת ישראל אנשים שמדברים שעוד שנייה היטלר עולה לשלטון ומדברים במונחים האלה, חבר הכנסת רם בן ברק דיבר על זה, לא אני. כשאנשים בחוץ שומעים את זה מאנשים בכירים, כמו ראשי ממשלה לשעבר שמדברים בצורה חסרת אחריות, אז בוודאי שלדבר כזה יכול להיות השלכות. יושב אדם בחו"ל, שומע בכותרות שאנשים זועקים על מלחמת אחים והמדינה מתמוטטת, אין דמוקרטיה ואני לא יודע מה". 

"מי שרוצה לשבת לדבר יכול לשבת לדבר, שום דבר אנחנו לא מעבירים תוך שעות. יש מספיק זמן, בואו תשבו, תדברו, המשמעות של עצירת החקיקה היא להודות בצורה מסויימת שהחקיקה לא לגיטימית והחקיקה היא סופר לגיטימית. אני חושב שמדינת ישראל בוודאי שלא תפגע, לא מבחינה בינלאומית ולא אחרת, אנחנו מאמצים שיטות שמקובלות בכל מדינה מתורבתת ודמוקרטית. זה ששופטים יבחרו היום בצורה גלויה, על ידי נבחרי ציבור", ציין חבר הכנסת מהליכוד.

לסיום, התייחס ח"כ קלנר לדיווחים כי בממשלה מעוניינים לפטר את היועמ"שית, והשיב: "אני חושב שהיא לא הייתה צריכה להיות בתפקיד מלכתחילה. היא צריכה להחליט האם היא רוצה לעבוד תחת ממשלה. אני במקומה הייתי מתפטר, אבל אני לא זה שמחליט לפטר אותה. תפקיד היועמ"ש הוא לייעץ לממשלה ולעזור לה להגשים את מדיניותה באמצעות החוק. בעיניי ובעיניי כל הציבור, אחרי שנה וחצי של דממת אלחוט, אחרי ניסיונות שחלקם הזויים שחלקם נפלו בבג"ץ לנסות להעביר כל מיני מינויים והכול בשביל הממשלה הקודמת, ופתאום הגיעה ממשלה אחרת שלא מינתה אותה והיא באה ותוקעת מקלות בגלגלים בכל מה שרק אפשר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM