יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, הצביע היום (רביעי) בעד הצעת חוק של ח"כ יוראי להב הרצנו מטעם מפלגת יש עתיד המבקשת להרחיב את קבוצת האנשים הכשירים לאמץ ילד כך שיחידים או שני בני אדם שאינם נשואים יוכלו לאמץ - ולא רק גבר ואישה נשואים. הצבעתו של אוחנה הייתה בניגוד לעמדת הקואליציה, אך למרות זאת היא לא עברה במליאה.

כזכור, עם הקמת הממשלה הנוכחית סוכם כי לאוחנה יינתן חופש הצבעה על חוקים הקשורים לקהילת הלהט"ב.

חה״כ יוראי להב הרצנו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "זאת הממשלה הכי להט״בופובית בתולדות מדינת ישראל. לפני מספר רגעים חברי הליכוד, התנועה ״הלאומית ליברלית״, הצביעו נגד הזכות של הקהילה הגאה לאמץ ילדים ולהקים משפחה בישראל. הם אומרים בבוז לכל אחת ואחד מאיתנו - אתם לא ראויים להיות הורים רק בגלל נטיית ליבנו. חרפה".

יו״ר האגודה למען הלהט״ב הילה פאר מסרה: "הממשלה שראשיה הצהירו שלא יפגעו בקהילה הגאה הצביעה היום נגד מאות אלפי בני אדם שרק מבקשים להקים משפחות בישראל ובעד ריסוק ביהמ״ש שהוא המוסד היחיד שמגן כרגע על הקהילה הגאה. היכולת שלנו להיות הורים, להביא ילדים ולאמץ, תלויות כרגע כולן בבג״ץ. כשממשיכים את האפליה בחוק ובמקביל מרסקים את המוסד היחיד שיכול לבטל אותה אנחנו נדרשים להיאבק על החיים שלנו. במוצ״ש הקרוב כולנו נצא להילחם על הזכויות שלנו כי אף אחד לא יעשה את זה במקומנו".