בלון ניסוי או יוזמה פרטית? נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, קורא לעיתונאים לשאול את יאיר לפיד ובני גנץ האם פשרה ברפורמה במערכת המשפט תביא אותם להיכנס לממשלת נתניהו, כך עולה מדיווח בחדשות 12. אשל פנה לעיתונאים בקבוצה פנימית וכתב להם: "אני לא מציע, רק שואל, וחבל שהתקשורת לא שואלת אותם, האם פשרה מוסכמת תכניס אתכם לממשלת נתניהו?".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מהליכוד נמסר בתגובה: "דבריו של נתן אשל אינם מייצגים את ראש הממשלה נתניהו ואינם על דעתו. ראש הממשלה נתניהו מחויב לממשלת ימין על-מלא בדיוק בהרכבה הנוכחי". כעבור מספר שעות הגיב נתניהו עצמו ואמר: "הקמנו ממשלת ימין חזקה והיא תמלא את ימיה".

כמו כן, גורם בכיר בליכוד התייחס לקשיים בקואליציה, כגון התפטרותו של סגן השר אבי מעוז ואיומו של השר מאיר פרוש להתפטר: "מדובר בפערים כספיים קטנים שיפתרו ביומיים הקרובים. כל הצדדים הבהירו שאין בכוונתם לפרק את ממשלת הימין".

דבריו של אשל באים על רקע נאומו של ראש הממשלה אתמול בכנסת, בו קרא לאופוזיציה להיכנס למשא ומתן על הרפורמה: "יש דרך אחת להוריד את גובה הלהבות בתוכנו, והדרך הזאת היא לעשות דבר פשוט: להתחיל לדבר. בשביל לדבר צריך להיכנס לחדר אחד ולדבר. אני משוכנע שעם רצון טוב נוכל להגיע גם להסכמות".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

ראש האופוזיציה יאיר לפיד השיב לנתניהו ותקף: "אתם לא רוצים הידברות, אתם רוצים צילומים של אנשים יושבים ומנהלים שיחות ריקות מתוכן בזמן שהחקיקה נמשכת. רוצים הידברות – תעצרו את החקיקה. זה מה שהנשיא ביקש מכם. זה המינימום שמתחייב אם אתם לא רוצים לקרוע את העם הזה לשניים, לפגוע בצה"ל, לפגוע בכלכלה פגיעה אנושה".