יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על הפרעות בחווארה ואמר כי "חלק מבעלי הבית השתגעו, וכך הדבר הזה נראה". הוא התייחס לפרסום לפיו נתן אשל פנה אליו להצטרף לממשלת נתניהו והכחיש נמרצות: "אין פה כלום אלא ספין, קשקוש אחד גדול". 

"מפריע ליהודים לחיות": כוח צה"ל בשומרון הותקף על ידי אזרחים ישראלים
"שב בשקט"; "תפסיק ליילל": עימות חריף בין לפיד לבן גביר

בפתח הדברים אמר גנץ: "אני באמת לצערי יודע שיש לנו ארץ נהדרת במובן החיובי, אך כל פרמטר אחר לא במקום הנכון. אנו רואים אירועים ביטחוניים הולכים וגדלים, כל פעולה כל תגובה שלא מטעמה של המדינה לא מקובלת עליי. ראינו גיבוי לדברים ואת זה צריכים להפסיק בצורה חד משמעית. החלק הביטחוני מדיני לא משהו, המרחב של הרפורמה משפיע על החברה, הכלכלה ויחסי החוץ של המדינה. לא זמנים טובים.

"אני חושב שבמאבק בטרור יש שלושה מרחבים של עשייה שהם קבועים ואני חושב שצריכים להיות שם - המישור המבצעי, צריך להמשיך בכל הכוח ואגבה כל פעילות שצריכה ויכולה לקרות בעניין. יש פעילות מדינתית, חשבתי שהמפש בעקבה חשוב וחבל לי שפירו אותו אותה נשימה, ויש את העמידה החברתית לאומית שלנו שחשובה בסוג כזה של רגעים. לא צריך להסתובב עם לפידים באזור מוקף בדלק". 

"אני אשתדל להיות אופוזיציה אחראית ולהציב אלטרנטיבה שונה, כל דבר שמשרת את המדינה אשתדל מאוד לתמוך בו. צריך להילחם עם מי שצריך ולדבר עם מי שאפשר, ואת זה צריך להמשיך לעשות.

"אין ספק שאנחנו למעלה מ-20 שנה אחרי מבצע חומת מגן שלקחנו לעצמנו את החירות המבצעית לפעול בכל השטח כשצריך, אני לא רואה את הדבר משתנה. תיאום ביטחוני עם הרש"פ זה דבר שחשוב לשני הצדדים, לנו קודם כל וגם לפלסטינים. למרות שאני יודע ישש אנשים שחושבים אחרת, לא אנחנו ולא הם הולכים לשום מקום". 

על המהומות בחווארה אחרי הפיגוע אמר: "לצערי זה מה שקורה, זה דבר מאוד חמור, אנו לא יכולים להסתובב ולטעון שאנו דורשים מדיניות אחת, ומסתבר שאצלנו בחצר הלא אחורית הדבר הזה קורה, ולא באנקדוטה של נער שוליים אלא מאסה שעושה התקפה מיליציונית, ואחר כך הם מקבלים גיבוי מחלק מהאנשים בקואליציה.

"זה נובע מתחושת ביטחון שזה לגיטימי ולא מבקרים אותם בצורה מספיק חדה, זה מדרון מאוד מסוכן, אי אפשר לקבל אותו. לא עושים את הדברים האלה, יש רק צבא אחד, אי אפשר שבדבר הזה יהיה משחק ולא מעניין אותי כמה למישהו כואב, אני מבין את הכאב.

"חלק מבעלי הבית השתגעו, וכך הדבר הזה נראה. להדליק את השטח לא נראה לי כיוון ביטחוני נכון, להמשיך להילחם בטרור ללא מגבלות על ידי הכוחות המוסמכים לכך זה הפתרון שלקח אותנו וזה מה שייקח אותנו כאן לנצח נצחים. כל פטנט אחר להערכתי לא משרת את האינטרס הציוני". 

על מכתב 8200 אמר: "אני קורא לכולם - אנחנו לא ניגשים למרחבים שבהם לא משרתים. אנחנו לא משחקים עם ענייני הצבא. אני מזהיר את נתניהו - כשהוא גורם לשסע בעם לנושא שנתפס כמהותי, יש לזה השלכות. מה שמוצג כרפורמה ונתפס בצדק כהפיכה משטרית, גורם לכך שהעם הזה נקרע. זו האחריות של נתניהו". 

הוצעת נתן אשל: "אין פה כלום אלא ספין. קשקוש אחד גדול. נתניהו צריך לעצור את תהליך החקיקה, אפשר יהיה לשבת. אני תומך בזה החקיקה תיעצר, יהיה שיח ויהיה פתרון נכון למבנה החקיקתי והחוקתי של מדינת ישראל. אני מחפש שיהיה פתרון, אני דורש שבבסיסו יהיה את עצירת החקיקה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm