בחדשות 13 דווח הערב (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התכוון לומר בנאום אמש דברים אחרים שנגנזו. על פי הדיווח, נתניהו התכוון להיענות להצעת הפשרה של הנשיא, שיעניק בין שבוע ל-10 ימים של עצירה והידברות.

מ"ראשי האופוזיציה בהתנתקות?": הנאום של נתניהו עורר סערה ברשת
במקום נאום מפייס: קיבלנו שוב את אותם השקרים מתוצרת מכונת הרעל

עם זאת, דווח כי נתניהו קיבל מסר מאיים משר המשפטים יריב לוין, לפיו אם החקיקה של הרפורמה המשפטית תיעצר אפילו ליום אחד הוא יתפטר מתפקידו. מלשכות נתניהו ולוין נמסרה תגובה משותפת: "פייק ניוז. לא היה ולא נברא".

יריב לוין ובנימין נתניהו (צילום: אורן בן חקון)
יריב לוין ובנימין נתניהו (צילום: אורן בן חקון)

כאמור, אמש נתניהו נאם בתום "יום השיבוש הלאומי" בעקבות הרפומה המשפטית ואמר: "חופש ההפגנה איננו חופש לעצור את המדינה. מי שאמר את זה לפני 20 שנה הוא נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק, זה היה נכון אז, וזה נכון גם היום. חופש ההפגנה איננו רישיון לדרדר את המדינה לאנרכיה. כי מדינה ריבונית לא יכולה לסבול אנרכיה".

"אני יודע שיש ביניכם אזרחים רבים אוהדי המדינה שתומכים בלהט ברפורמה המשפטית ויש אזרחים רבים אחרים הם גם אוהבי המדינה שמתנגדים לרפורמה באותו להט", הוסיף, "אבל בדמוקרטיה יש כללים ברורים איך לנהל את הוויכוח, יש קווים אדומים שאסור לחצות ואין זה משנה כמה עמוק הוויכוח, כמה הוא סוער, כמה וא מטלטל את הנפש, הקו האדום החד והברור הוא איסור מוחלט על אלימות ואנרכיה".