השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף היום (חמישי) בחריפות את שר הביטחון יואב גלנט לאחר שהאחרון הורה להוציא צווי מעצר מנהליים לארבעה חודשים עבור שני חשודים שנעצרו עקב ההתפרעויות בחווארה.

סמוטריץ' מעורר שוב סערה: "המדינה צריכה למחוק את חווארה"
עשרות מכוניות ובתים שרופים: כך נראית חווארה לאחר ליל המהומות

"דווקא בימים בהם המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון סובלים מטרור רצחני, בוחר שר הביטחון להוציא שני צווי מעצר מנהליים נגד שני יהודים, ביניהם קטין", אמר בן גביר, "זאת, בעוד מול גורמי הטרור גלנט בוחר במדיניות 'מכילה', ועל כך יש להצטער. למרות שבית המשפט הורה על שחרור שני העצורים היהודים, בחרו מוציאי הצו לעקוף את בית המשפט בהליך חריג וחמור ולפעול בניגוד לתפיסת עולם דמוקרטית. אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת".

גורם ביטחוני דחה את טענות בן גביר ואמר כי על פי הנתונים המתבססים על מידע בידי השב"כ מדובר בשנים מהמתכננים והמובילים של הפרעות בחווארה. הגורם הוסיף כי השניים מוכרים היטב לגורמי אכיפת החוק, התקיימו איתם שיחות ואזהרות בעבר, וכי השניים הוגדרו ברמת מסוכנות גבוהה גם לעתיד.

יואב גלנט (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

כאמור, בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי שני מתנחלים ישוחררו לאחר שנעצרו בשל ההתפרעויות בחווארה. עם זאת, לאחר זמן קצר מקבלת החלטת ביהמ"ש, חתם שר הביטחון גלנט על צו מעצר מנהלי כנגד שני החשושים לארבעה חודשים. 

עו"ד נתי רום ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו מסרו: "בזמן שתושבי חווארה מריעים לרוצחים, שר הביטחון מחזק את ידם, ונותן פרס לטרור בדמות צווים מנהליים ליהודים בעוד הרוצחים עוד מסתובבים חופשי. בעוד ברשתות הערביות ההסתה חוגגת, ובשטח ישנו אובדן שליטה גמור של צה"ל על פיגועי אבנים, ירי ובקת"בים כנגד יהודים, רואה עצמו שר הביטחון כערכאה גבוה מעל שתי ערכאות שיפוטיות שהורו על שחרורם של המתיישבים, וחותמת גומי של השב"כ כנגד יהודים".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב ואמר: ״אני מחזק את שר הביטחון שזוכר שמשימת הממשלה היא למנוע מעשי טרור ולא להגן עליהם. הרוח הגבית של סמוטריץ' ובן גביר למי שגורמי הביטחון סבורים שמסכנים את השטח באופן קיצוני, מצביעה על אובדן דרך וקורצת לשורפי הבתים בחווארה. גיס חמישי יושב בחדר הקבינט״.