תא"ל (מיל') אסף אגמון, ממובילי המחאה ומבכירי חיל האוויר לשעבר, שוחח הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM והתייחס לאירועים האחרונים, כאשר אלימות נרשמה בין מפגינים לשוטרים במהלך השבוע.

"מה שקרה לנו ומה שהולך לקרות לנו הוא מאוד מאוד רע. הבעיה שלנו היא לא בן גביר, הבעיה שלנו היא ראש ממשלה - ראש ממשלה שלא שולט בשרים שלו. בהפגנה שהייתה לפני יומיים זה לא שהיה מצב חמור וראש הממשלה הזדעק ואמר לשר לביטחון לאומי שלו 'רוץ מהר ותעצור את מה שקורה שם'. בן גביר לא שאל אותו, הוא לא סופר אותו. בן גביר לא שם בכלל על ראש הממשלה הזה. הוא נכנס למוצב הפיקוד של המשטרה. לצערי, במוצב הפיקוד של המשטרה אין כבר ניצבים כמו אריה עמית. הם עמדו שם מושפלים, חסרי עמוד שדרה, והם נתנו לנער גבעות הזוי להשתלט על המשטרה", תקף בפתח השיחה. 

עוד נשאל מה לדעתו ייקרה מחר בלילה, עם המשך המחאה המתוכננת, והשיב: "תהיה הפגנה עם הרבה יותר אנשים, עם הרבה יותר כעס, ולצערי עם כעס כלפי השוטרים. השוטרים הם האחים שלנו, הם העם שלנו, הם השכנים שלי, הם ההורים של החברים של הילדים שלי. הם יספגו את הזעם כי הם נכנעו למה שבן גביר עשה", טען. "הוא השתלט עליהם. עומדות שם חיילות בשירות חובה, חיילות במשמר הגבול, ונותנים להן הוראות להכות ולהרביץ להורים של החברים שלהם? מה אתם מביאים ילדות כאלה להפגנות כאלה? בדיוק כמו שניצב עמית הסביר, בשתי דקות אפשר היה לפזר את ההפגנה - המשטרה ידעה, הכל עשינו בתיאום עם המשטרה. הם ידעו שבשעות הצהריים המוקדמות אנחנו עוברים לירושלים. אין לנו שום מטרה לעשות הפרעות בתל אביב. בשתי דקות היה אפשר להגיד להם 'חבר'ה תוך חצי שעה תפנו' והדברים היו מסתדרים. נכנס בן גביר ללא סמכות, וללא שליחות של ראש הממשלה שבכלל אין לו שום שליטה עליו, ואומר את מה שהוא אומר ואז זורקים רימוני הלם לתוך הציבור. אם יעשו את אותו הדבר במוצאי שבת אז יהיה אסון, יהיה אסון", טען אגמון. 

לעניין שרה נתניהו והמצור על המספרה, אמר אגמון כי הדברים לא היו מתוכננים מראש: "מה זה טעות? אף אחד לא ארגן את זה. אם מישהו היה אומר לי 'שרה במספרה' אני לא הייתי קם מהכיסא. אני בז לאישה הזו. אני חש אליה כזה בוז עמוק. העם זועם וכועס על תופעה שגדלה פה וקוראים לה שרה נתניהו - כי האישה הזו מעורבת ומתערבת ללא זכות וללא סמכות - העם שונא אותה".

לשאלה האם זה נכון כי הטייסים יפסיקו להתנדב למילואים, אמר התא"ל (מיל'): "מה שקורה עכשיו זה גל. אתה לא יכול לקחת אנשים שעושים כל מה שהם יכולים ולהגיד להם 'אתם פריבילגים! אתם אנרכיסטים! אתם ופורעי חווארה זה אותו הדבר!' כשהם מתנדבים לשירות מילואים אחרי שהם עברו את חובת המילואים שלהם. אגב, אנשים לא מתייצבים למילואים. לא רק טייסים. אתה לא יכול לעשות ממני אנרכיסט, ומצד שני להגיד 'בוא למילואים ותסכן את החיים שלך' כשביבי וקיש משמידים את בית המשפט העליון וחושפים אותנו לתביעות בהאג. מה אתה רוצה? שאני אלך לשבת בבית סוהר בהאג? זה לא יקרה, אנשים לא מטומטמים. ההפגנות תתעצמנה, וביבי מפחד מהעם שלו. יש לנו ראש ממשלה שמפחד מהעם שלו. רוב העם נגד ראש הממשלה הזה, הוא צריך ללכת הביתה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי 103FM