ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, התראיין הבוקר (ראשון) לכאן ב' והתייחס למחאה נגד הרפורמה המשפטית. לפיד אמר כי הוא תומך בהידברות רק בתנאי שהחקיקה תיעצר, וכי הידברות ללא עצירת החקיקה היא "הונאה".

לפיד התייחס לטענות כלפיו מימין כי "התאהב בהפגנות" והוא מסרב להידבר: "זה קשקוש מקושקש, כבר בינואר הצעתי ללכת לנשיא להידברות, הם פשוט משקרים. הכי חשוב שלא יעבירו את החקיקה, כל השאר זה מסך עשן. הם אומרים 'הידברות, הידברות' וממשיכים בחקיקה. נמאס להם מהדמוקרטיה, מזה שיש חוקים ובתי משפט, הם אומרים בואו נטאטא את זה בכמה שבועות ונמשיך בחיינו בלי דמוקרטיה".

על ההבדלים בינו לבין שותפו לאופוזיציה, בני גנץ, אמר: "כולנו בגדול אומרים אותו דבר, יש הבדלים בסגנון. אני מאוד בעד הידברות אבל קודם שיעצרו את החקיקה אחרת זה ריק מתוכן. גנץ ציוני טוב וכוונותיו טובות, צריך להיזהר ממלכודות, לראות שאתה לא שותף במסך עשן. אם הם לא עוצרים חקיקה זו הונאה".

על הקריאות השונות לסרבנות אמר לפיד: "אני מתנגד לכל סוג של סרבנות, אבל אי אפשר לא להבין אותה. יושבים אנשי סייבר ואומרים 'אנחנו ניתן כלי שיכול לחדור לטלפון של כל אזרח בישראל וניתן אותו לבן גביר וסמוטריץ'? ברור שהם ישתמשו בו למטרות הלא נכונות'. הקצינים חוששים שברגע שהם ינחתו בכל בירה אירופאית הם ייעצרו כי לא תהיה הגנה משפטית".

לבסוף התייחס לדיווח כי הממשל האמריקאי מסרב לפגוש את שר האוצר סמוטריץ' עקב אמירותיו על הכפר חווארה: "האמריקאים לא רוצים לראות את סמוטריץ' ובצדק, מי שאומר שצריך למחוק כפר לא צריך לראות אותה. היה פיגוע נורא, אבל מי שאומר שהתגובה הישראלית צריכה להיות מחיקת כפר של חפים מפשע אז האמריקאים והאירופאים לא צריכים לראות אותו והוא לא צריך להיות שר".