ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש הערב (שלישי) משרי וחברי הליכוד לשמור על "שיח ענייני" בכל הנוגע לסוגיית הסרבנות בשירות המילואים בצה"ל והזכיר כי המטרה היא "להרגיע את הרוחות". 

בשיחה עם שרים בליכוד אמר נתניהו: ״הסרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה בכל תוקף. אבל גם כשעושים זאת, וגם בלהט הרוחות, צריך לעשות זאת בגבולות השיח הענייני. המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכל״.

"יש לנו אמון מלא במפקדים": כלל אנשי צוות האוויר מטייסת 69 יגיעו למילואים

שר הביטחון גלנט: ״המצב היום מחייב לדבר ומהר, כל קריאה לסרבנות פוגעת בצה"ל"

גלנט: "למי שמשתלח בחיילי צה״ל אין מקום במערכת הציבורית"

מוקדם יותר היום שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי וקצין המילואים הראשי תא"ל בני בן ארי קיימו פגישה בלשכת שר הביטחון בקריה עם מפקדים ולוחמים בשירות מילואים. במהלך הפגישה, התבטאו קציני המילואים באשר להתפתחויות האחרונות סביב המחאות השונות, ובסיומה הבטיח שר הביטחון: "אדאג שקולכם ישמע היכן שצריך״.

״היה לי חשוב לשמוע אתכם, אני נציג צה״ל בממשלה, ונציג הממשלה בצה״ל. המציאות העומדת בפנינו מורכבת, אין לנו את הפריבילגיה להגיד כי יש משימות שלא ניקח בשל אידיאולוגיה כזאת או אחרת, משמעות הדבר מרחיקת לכת״, אמר גלנט. ״המילה 'סרבנות' צריכה להישאר מחוץ לשיח. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה - הביטחון, ואת זה אנחנו לא יכולים לאפשר. האיומים בסרבנות הם משחק באש, אנחנו צריכים להשאיר את צה״ל מעל לכל ויכוח - מחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה״.

חיילי מילואים, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
חיילי מילואים, ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

״אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני", הבטיח השר. "למי שמשתלח בחיילי צה״ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית״.

גם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי הביע את דאגתו למשרתי המילואים בצה"ל ואמר: ״דעו שכולנו מעריכים מאוד את משרתי המילואים. צה״ל לא יכול לפעול ללא משרתי המילואים ויש מסגרות שלמות שמבוססות על מערך המילואים. הסרבנות היא קו אדום. אנחנו לא יכולים לקבל סרבנות וגם לא דימוי של סרבנות״.

"צה״ל היא המערכת החירומית של מדינת ישראל, כולנו יודעים כיצד מתייחסים למערכת חירום. לא נכון למתוח את זה ולהחליש, לא כל מה שייחלש היום נדע לחזק בעת הצורך", הוסיף.