"בממשלת נתניהו מסתמן תהליך גדל והולך של התנתקות מהעם. ככל שפוגעים במפגינים יותר - המחאה מתרחבת. יש הקצנה בהשתלחות של נתניהו ומקורביו בבני עמם וזה מאפיין משטרים טוטאליטריים המנותקים מהעם", אומר ל"מעריב" שר המשפטים לשעבר גדעון סער.

סער: "את הממשלה לא מעניין כלום חוץ מלרסק את מוסדות השלטון"

לדבריו, "כל הרפורמה הזאת לא הייתה יכולה להתקדם ללא גיבוי של ראש ממשלה. לאורך כל ממשלות נתניהו הוא שלל רעיונות כאלה בטענה שהוא מגן על בית המשפט. ברור לגמרי שהשינוי בעמדתו נובע מהאינטרס שלו לביטול ההליך הפלילי המתנהל נגדו".

"בחודשיים הראשונים לכהונתה אני נותן לממשלה את הציון הגרוע ביותר שאפשר. איך אפשר להרוס כל כך הרבה דברים בלי להתייחס לנושאים הלאומיים המרכזיים? הממשלה היא כישלון טוטאלי".

בהתייחסו להשמצות נגד המפגינים הוא מוסיף: "יש לנהוג כלפיהם בגישה הפוכה מהשיטה של השתלחות. אסור לעשות להם דמוניזציה".
לדברי סער, "יש כבר פגיעה בשורה של תחומים, וגם אם מחר בבוקר ייעצר תהליך החקיקה ייקח זמן כדי לשקם את אמון המשקיעים. המהלך הנוכחי הוא אסון לכלכלה מבחינת השקעות.

יש גידול ברישום חברות בחו"ל.  אני חושש שנגיע למקומות קשים, כולל מיתון. נפגשתי בשבוע שעבר עם אנשי הייטק ואני שומע מהם כאב וחרדה גדולה מהשמדת הערך של כל מה שנבנה במדינה. במקום לעסוק ביוקר המחייה הממשלה מפרקת את מערכת המשפט".

בהתייחסות למתווה הנשיא הוסיף סער: "הנשיא הבהיר שהמתווה שפורסם אינו מטעמו. שמענו מיד את התגובה של לוין ורוטמן, שממשיכים בחקיקה ולא עוצרים. אנחנו עומדים מול חזית שאינה מעוניינת בדיאלוג". "המערכת הליכודית הפכה בשנים האחרונות לאכזרית ונקמנית כלפי כל מי שמעז לומר ביקורת או גישה שונה מול נתניהו. אני מקווה שחומרת התהליכים תגרום לכך שיהיו כמה חברי ליכוד שגורל המדינה חשוב להם, שיתחילו לדבר", הוסיף.

על הטענות להפעלת היועצת המשפטית לממשלה: "אלה כמובן הבלים. אפשר לפרסם כל דבר שקר ולהגיד 'טוענים'. מלכתחילה ראיתי בה את המועמדת המתאימה ביותר לתפקיד בזכות הניסיון המקצועי שלה. היא הוכיחה שיש לה עמוד שדרה מפלדה שלא ניתן לכופף".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע".