גורם המקורב למשא ומתן בניסיון להגעה לפשרה בסוגיית הרפורמה המשפטית, תקף את התנהלותו של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "לא ייתכן שכאשר ישנו מתווה רציני המוצע, לפיד דורש עצירת חקיקה בכדי להיפגש עם מגבשיו. איך מגבשי המתווה קשורים לעצירת חקיקה"?.

הרמטכ"ל לאנשי המילואים: "סרבנות היא 'קו אדום', לא צריכה להיות בפרוטוקול הצבאי"
"סטייה מהערכים עליהם חונכנו": יוצאי מגלן נגד הרפורמה המשפטית

"לפיד לא התבקש להיפגש עם רוטמן ולוין, אלא עם מי שגיבש את המתווה. לא להאמין שבעוד לוין ורוטמן נפגשים עם כל מי שמציע מתווה, לפיד מסרב אפילו לפגישה", ציין הגורם.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית (צילום: אבשלום ששוני)

עוד טען כי "המתווה המוצע, בשונה ממתווים אחרים, נותן מענה לבעיות שהקואליציה מציפה. הנשיא צדק, כאשר מכניסים אנשים רציניים לחדר אחד, הפערים בינינו הם לא גדולים. אמנם המתווה המוצע הוא לא כוס התה של לוין ורוטמן, אבל יש על מה לדבר. חבל מאוד שלפיד לא מעוניין לקיים פגישה דומה".

כזכור, לפני יומיים התקיימה במשרד המשפטים פגישה בין שר המשפטים יריב לוין וראש ועדת חוקה שמחה רוטמן עם פרופ' יובל אלבשן, האלוף במיל' גיורא איילנד וגורמים נוספים, לאחר שאלו הציעו הצעת פשרה בנושא המחלוקת הכבדה סביב הרפורמה. לטענת הנוכחים בה, הפגישה התנהלה ברוח טובה, ושר המשפטים הסכים עם היבטים מסוימים במתווה שהוצע. פרידמן לא נכח בפגישה מסיבות טכניות.

בשיחה עם מעריב, אמר פרידמן: "חשוב לי להבהיר חד משמעית שזו לא יוזמה או פנייה של לוין או רוטמן. כל הדיבורים לפיהם זה בא מהם, אינם נכונים וההצעה אינה תואמת לכך". לשאלה מדוע החליט להיכנס בעובי הקורה ולגבש יוזמה, אמר פרידמן: "אם יש דרך לסייע אני עושה זאת, היה נדמה לי שהמדינה בבעיה קשה, ואם אני יכול אני אעשה כל מה שאני יכול".